SAAB 9-3 1.8T

Guest
Beste leden,

Ben voornamelijk een dieselrijder vanwege veel snelwegkm en +-25K per jaar. Ben al een tijd opzoek naar een vervanger voor mijn 525D ivm milieuzones etc. Nu ben ik dus laatst op een Saab 9-3. 1.8T automaat gekomen uit 2005. Volgend jaar wordt deze wegens fiscale redenen zeer aantrekkelijk. Verder rijdt hij op LPG. En is er een flash lube systeem ingebouwd. Nu is mijn vraag, zijn dit betrouwbare bakken? Heb zelf nooit saab gereden namelijk maar vindt de sport sedan versie met mooie velgen er eigenlijk best fraai uitzien. Ook wil ik hem met de automaat. Ik lees her en der verhalen over dat bakolie nogal vaak moet worden gewisseld maar als dat gedaan wordt dat hij het dan zeer goed doet. Mis ik nog iets aan het plaatje?

Groetjes,

De 1.8 T is de 2.0 liter van Saab, dit is een goede en betrouwbare motor. Bij een 14 jaar oude auto wordt de betrouwbaarheid voor een groot deel bepaald door de zorg en onderhoud aan de auto door de vorige eigenaren. Bekijk dus goed de facturen, boekjes en beoordeel goed de staat van de auto, en laat een aankoopkeuring doen.

ak2 zei:
De 1.8 T is de 2.0 liter van Saab, dit is een goede en betrouwbare motor. Bij een 14 jaar oude auto wordt de betrouwbaarheid voor een groot deel bepaald door de zorg en onderhoud aan de auto door de vorige eigenaren. Bekijk dus goed de facturen, boekjes en beoordeel goed de staat van de auto, en laat een aankoopkeuring doen.

Bedankt, duidelijk! Is er niemand anders met aandachtspunten voor de saab 9-3 1.8T met automaat?

Ilias Lolzolo zei:
ak2 zei:

Bedankt, duidelijk! Is er niemand anders met aandachtspunten voor de saab 9-3 1.8T met automaat?
Google is je grote vriend en anders een Saab forum, volgens mij zijn er hier weinig mensen met ervaring met Saab.

Terug
Bovenaan