Ruitschade declareren bij verzekering of niet

A

Anoniem

Guest
Hi Allemaal,

Ik heb van de week mijn eerste auto gekocht en helaas meteen in de eerste rit 2 sterretjes in mijn ruit. Nu ben ik wa+ verzekerd en worden sterretjes gewoon vergoed, maar hoe slim is het om gelijk de verzekering in te zetten? Loop ik dan het risico op premieverhoging of eventuele nadelige aantekeningen omdat ik net een paar dagen de verzekering heb? De goedkoopste reparatie wat ik kon vinden was 60 euro die ik natuurlijk graag liever anders besteed op het moment, maar misschien is het uiteindelijk voordeliger om het zonder verzekering te doen.

Ik denk dat je je te veel zorgen maakt. Als je WA+ verzekert bent, kun je gewoon ruitschade claimen, zonder gevolgen. Premieverhoging gebeurt alleen als je schade bij andere veroorzaakt.of eigen schade meldt, niet zijnde ruitschade. Je zult dan dalen op de bonus / malus ladder.
Nadelige aantekeningen krijg je als je fraude pleegt, niet door iets simpels als ruitschade melden. Het maakt hierbij niets uit of je pas 1 week of al 20 jaar verzekert bent.

De verzekering zou een beetje moeilijk kunnen doen, omdat ze denken dat je de auto met schade hebt gekocht. In dat geval moet je ze er even op wijzen dat je ook wel door wilt rijden totdat er scheuren in komen, en dat in dat geval voor beide partijen de kosten alleen maar hoger zijn.

Tja, als je ruitschade niet declareert had je beter die + weg kunnen laten en alleen wa verzekeren.

Terug
Bovenaan