Ruis bestuurderszijde BMW E81 (3-deurs)

Emily46

Net ingestapt
Goedemiddag,

Ik heb rond september een BMW E81 met 160.000 kms op de teller gekocht. Blij met de aankoop. Er waren wat simpele gebreken maar met de BOVAG garantie zijn deze verholpen zonder gedoe.

De gordel aan de bestuurderszijde is er een van deze reparaties geweest. Deze is gerepareerd op een gegeven moment nadat hij niet meer goed oprolde. Ik heb de auto terug gekregen na reparatie. Het probleem met de gordel is verholpen, maar er bleef een ruis achter.

Op lage stelheden lijkt het alsof de deur niet gesloten is. Je hoort autos en alle buitengeluiden alsof er ergens een kiertje is. Op hoge snelheden 80 of harder hoor je een ruis. Het is niet overdreven hinderend, maar het is iets wat er eerst niet was.

De garage weet niet wat te doen. Ze hebben het raam wat versteld, strakker tegen de rubbers gezet, maar het lijkt uit de sponning te komen waar de gordel zit. Heb besloten om zelf te gaan onderzoeken wat te doen..

Ik kan geen fotos toevoegen, maar wil graag weten of het zin heeft om de cover die om de gordel heen zit er af te trekken en de boel daar onder te controleren.

Hoor graag.

Groet Emiel
 
Emilio46 zei:
Nee geen schade auto. Hoe zou dit van invloed kunnen zijn voor mijn vraagstuk in deze?

Nou, misschien dat bij de eventuele reparatie (indien van toepassing dus), deurrubbers etc niet perfekt aangesloten zijn.
 
Ik heb eens schade gehad waarbij een deur werd vervangen, daarna zeer veel windgeruis. Aan die deur was niets meer te stellen, alle rubbers gecontroleerd en opnieuw gemonteerd maar de herrie bleef opvallend aanwezig. Bleek het vaste raampje in een voorportier te zijn, was iets verzakt of te laag gemonteerd..

Het kan dus een onopvallende kleinigheid zijn, een strip die net wat uitsteek, een rubber dat verkeerd invouwt, isolatiemateriaal dat niet meer aanwezig is of niet goed zit etc

Vaak is de oplossing stap voor stap nalopen en na elke aanpassing rijden en controleren. Lastige hoor!
 
speedtouch zei:
Emilio46 zei:
Nee geen schade auto. Hoe zou dit van invloed kunnen zijn voor mijn vraagstuk in deze?

Nou, misschien dat bij de eventuele reparatie (indien van toepassing dus), deurrubbers etc niet perfekt aangesloten zijn.

Snap ik. Echter was de ruis eerst niet hoorbaar. Na de reparatie aan de gordel ineens wel.
 
GT86 zei:
Ik heb eens schade gehad waarbij een deur werd vervangen, daarna zeer veel windgeruis. Aan die deur was niets meer te stellen, alle rubbers gecontroleerd en opnieuw gemonteerd maar de herrie bleef opvallend aanwezig. Bleek het vaste raampje in een voorportier te zijn, was iets verzakt of te laag gemonteerd..

Het kan dus een onopvallende kleinigheid zijn, een strip die net wat uitsteek, een rubber dat verkeerd invouwt, isolatiemateriaal dat niet meer aanwezig is of niet goed zit etc

Vaak is de oplossing stap voor stap nalopen en na elke aanpassing rijden en controleren. Lastige hoor!

Thanks voor de input! Ik ga idd stap voor stap even de aanpassingen controleren op ruis.
 
Terug
Bovenaan