Ruime gezinsauto zakelijke lease (700 euro p.m.)

Robbert 7854881

Net ingestapt
Beste mensen,

Ik mag van mijn werk een lease auto uitkiezen met een budget van 700 euro per maand en een verwachting van 20.000 km/jaar. Ben op zoek naar een ruime auto, waar we gemakkelijk met het hele gezin in passen (2 volwassenen 2 kinderen). Qua opties wil ik op zijn minst lederen bekleding, cruise control, stoelverwarming voor en bluetooth. Verder sta ik voor alle suggesties open. Alvast bedankt voor de hulp!

Er is best een hoop mogelijk voor dit bedrag, zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Ik zat even te kijken naar elektrische auto's vanwege de lagere bijtelling, maar volgens mij kan je voor dit bedrag net niet iets ruimers krijgen.

Tsja, je vraagstelling is wel heel minimalistisch. De opties die je noemt zijn op iedere auto te verkrijgen (ihg dat leren bekleding niet af-fabriek ingebouwd kan, dan kun je het vaak achteraf nog laten inbouwen, dan gaat het niet mee in de bijtelling, bovendien heb je vaak meer keuze qua kleuren en leersoorten, en ziet het er vaak minstens zo mooi uit als af-fabriek), dus daar kan ik niet heel veel mee. Je budget zou prima kunnen zijn, maar de ervaring leert dat dat ook nogal afhangt van de specifieke afspraken die jouw werkgever met de leasemaatschappij(en) heeft, er kan sprake zijn van kortingen of juist premies die de prijs anders doen uitkomen dan je vantevoren dacht.

Welke leasemaatschapij gaat het om?

Qua keuze:
De opmerking 'ruim' + '2 volwassenen 2 kinderen' + het kilometrage geeft mij het idee dat je met een C-segment stationwagon op benzine of hybride voor dit budget wel zou moeten kunnen slagen, en goed bediend zou zijn. C-segment is het segment van auto's als de VW Golf, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Mégane, Kia Ceed, Ford Focus, etc. Zo'n stationwagon is meestal zo'n 4,6-4,7 meter lang en heeft een bagageruimte van ruim over de 500 liter gemiddeld, vaak zelfs meer dan 600. Dat is veel.

Daarmee kom je op het volgende lijstje uit. Je zult zien dat veel auto's qua prijs, specificaties en zelfs uiterlijk enorm aan elkaar gewaagd zijn.
https://www.autoweek.nl/nieuwe-autos/?sorterenop=prijs&brandstof=benzine--elektro-benzine&carrosserie=stationwagon&segment=c-klein-midden--d-midden&bagageruimte=501-

Nota bene: Als je meer wilt weten over de uitrusting raad ik af om blind op de informatie op autoweek.nl te varen, daarvoor kun je beter op de -Nederlandse- site van desbetreffend merk kijken.

Je hebt weinig eisen en genoeg budget om tientallen auto's te kiezen. Die gaan allemaal voldoen aan jou eisen, dus

Net als DeeTwee zou ik eens kijken naar een C segment station, dus; VW golf, Opel Astra, Renault megane, Peugeot 308, KIA C'eed, Tyota Corolla, Ford Focus, etc.

Met zo weinig eisen zou ik kijken om in ieder geval voor de meest moderne te gaan aangezien je er even mee gaat doen; bijvoorbeeld een Skoda octavia. Niet de meest spannende auto maar wel gewoon een moderne ruime auto wat prima moet lukken in jou budget.

zoiets

Robbert 7854881 zei:
Ik zat even te kijken naar elektrische auto's vanwege de lagere bijtelling, maar volgens mij kan je voor dit bedrag net niet iets ruimers krijgen.

Ruimer dan wat? Kan de Peugeot E-2008 of de Kia Niro E iets zijn?

Ik zat eigenlijk meer te denken aan iets in het D-segment, MPV of groot formaat SUV. Zou met dit budget nog makkelijk moeten kunnen. Deze elektrische autos en bijv tesla model 3 zouden nog net moeten passen, maar heb liever iets groters.

Wel belangrijk om te weten: is het budget van 700 euro met of zonder brandstof.
Kan per werkgever nogal verschillen met opgave van het budget.
Bij mijn werkgever was het budget inclusief brandstof, maar lag het budget wel veel hoger.

Budget is excl brandstof. Krijg verder een tankpas voor werk en eigen gebruik dus zuinigheid is niet van hoogste belang. Mijn voornaamste twijfel is in de eerste instantie een model 3 (als het lukt om een van 2020 te krijgen) en anders een van bovengenoemde categorien.

Robbert 7854881 zei:
Ik zat eigenlijk meer te denken aan iets in het D-segment, MPV of groot formaat SUV. Zou met dit budget nog makkelijk moeten kunnen. Deze elektrische autos en bijv tesla model 3 zouden nog net moeten passen, maar heb liever iets groters.
Dat maakt je zoektocht een stuk overzichtelijker lijkt me.

D-segment is op zich helder: Auto's als de Audi A4, BMW 3 en Mercedes C vallen hierin (maar gaan naar ik vermoed lastig in je budget passen) maar als 'ruim' een belangrijk criterium is zul je toch eerder bij de meer rationele D-segmenters moeten zijn: Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Insignia, Peugeot 508 (twijfelgeval, meeste C-segmenters zijn ruimer), Renault Talisman, Skoda Superb (beste keus als het sec om ruimte gaat), Volkswagen Passat, Volvo V60 (ruim maar qua prijs meer richting Audi en BMW).

Mogen we sowieso aannemen dat je in geval D-segment voor een stationwagon gaat?

MPV is ook vrij overzichtelijk: Citroen Grand C4 Spacetourer (mits nog verkrijgbaar?), Renault Espace of Grand Scenic, of een van de talloze omgebouwde bestelbusjes.

'Groot formaat SUV' zou je nader moeten verklaren, denk je dan aan een VW Tiguan, of groter? Weet wel dat auto's als de Tiguan, Grandland X, 5008 vaak gebaseerd zijn op C-segmenters en in wezen niet ruimer (of zelfs minder ruim) zijn dan de equivalente C-segment stationwagons met hetzelfde onderstel.

Wat betreft de grotere SUVs, de skoda kodiaq zou nog net moeten passen, deze is namelijk goedkoper dan de superb station. Bij een d segment zou een station idd de voorkeur hebben boven een sedan.

En deze?:
https://www.skoda.nl/modellen/enyaq?ds_rl=1268025&ds_rl=1268025&gclid=CjwKCAiAudD_BRBXEiwAudakX1FbewVZpfQGBm7xfEWhRMQfCjwZbuJXRDZ2mROJVjo6ZAjBPMdQGhoC4gAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Hier zat ik ook al naar te kijken ja, is een mooie optie maar vraag me af wanneer die beschikbaar zal zijn. 8% bijtelling is bij deze helaas niet mogelijk.

Als je nog 8% bijtelling wilt zul je waarschijnlijk snel moeten zijn, en niet te kieskeurig!

Terug
Bovenaan