Ruime gezinsauto 15k

Roald 1296756

Net ingestapt
Hallo,

Ik ben opzoek naar een ruime gezinsauto voor rond de €15.000 voor mijn vriendin. Moet eenvoudig zijn om de kinderwagen mee te nemen. Ik denk dat er rond de 10/15.000km gereden wordt. Liefst een betrouwbare auto.

Wat ik zelf wel mooi vind;
Skoda Octavia
Ford Focus
Kia Ceed

Oog was eerst gevallen voor een Skoda maar ik neig nu toch meer naar de Kia, past wat beter binnen budget.

Zijn er nog andere modellen die ik misschien moet overwegen? Of waar moet ik opletten qua betrouwbaarheid

Laatst bewerkt:
Wil je hatchback of station uitvoering?
Hoe oud mag de auto zijn en hoeveel km's op de teller?

Voor 8000 deze ruime station uit 2012:

Voor 12K zit je in bouwjaar 2016, ongeveer:

Voor 15K een automaat uit 2019:

De Mondeo is D-segment, de andere twee auto's C-segment. Daarbij staat de Octavia bekent als ruimtewonder. De Mondeo is dat ook, weet ik uit ervaring :)
Mag ik vragen met hoeveel kinderen ze in de auto gaat? Is de auto enkel voor haar met een kind erbij? Dan lijkt mij dit alles wat overdreven.

Renault Megane, 1.3 motor is foutloos, of een Renault Talisman als je echt de ruimte nodig hebt.

Je hebt het over 1 kinderwagen dus dan lijkt mij een Talisman overkill, idem voor een Superb.

En rijdt jouw vriendin dan ook enkel met het ene kind? Dan zou bijvoorbeeld een Clio (station) ook prima kunnen. Focus Hatchback, niet het toonbeeld van betrouwbaarheid maar wel goed. Kia staat dan beter aangeschreven. Toyota auris kan ook. Elektrisch ook een optie? Al wordt dat wat krapper voor dit bedrag wanneer je ook ruimte wil.

En rijdt jouw vriendin dan ook enkel met het ene kind? Dan zou bijvoorbeeld een Clio (station) ook prima kunnen. Focus Hatchback, niet het toonbeeld van betrouwbaarheid maar wel goed. Kia staat dan beter aangeschreven. Toyota auris kan ook. Elektrisch ook een optie? Al wordt dat wat krapper voor dit bedrag wanneer je ook ruimte wil.
Elektrisch komt een model 3 wel aardig dichtbij...

Zou me om eerlijk te zijn idd ook niet zo snel aan een Focus wagen alhoewel je met het budget van de topicstarter geloof wel in de betrouwbare bouwkare zit.

Clio idd ook mooi alternatief!

En een Qashqai?

Octavia is een mooie auto. Veilig ook. Skoda heeft hetzelfde als alle auto’s uit de VW stal, auto’s tot 2014 kunnen problemen geven met de motoren. Daarna zijn ze weer prima geworden, gezien je budget zit je sowieso aan een wat jongere auto te kijken. Ik zou de 150 pk 1.4 of latere 1.5 kopen. Fijne krachtige betrouwbare motoren. Kijk bij een automaat goed of hij soepel schakelt zonder geluiden. Als je daar wat mee krijgt, zijn het vrij dure reparaties.

Elektrisch komt een model 3 wel aardig dichtbij...

Zou me om eerlijk te zijn idd ook niet zo snel aan een Focus wagen alhoewel je met het budget van de topicstarter geloof wel in de betrouwbare bouwkare zit.

Clio idd ook mooi alternatief!

En een Qashqai?
Model 3 past gemakkelijk een kinderwagen in, maar qua budget net niet te doen.

Je zoekt een auto voor je vriendin en noemt vervolgens modellen die jij mooi vindt. Daar ben ik je kwijt. Wat vindt zij mooi?

Terug
Bovenaan