Rubber soepel houden met AT-205 (Scotty Kilmer)?

jef

Startmotor
Rubber soepel houden met AT-205?

Ik kijk vaak naar de filmpjes van Scotty Kilmer op Youtube. Ik zag een filmpje over gebruik van een middeltje (ATP AT-205) dat Scotty adviseert om diverse rubberonderdelen van een auto soepel te houden. Mij gaat het dus specifiek om de inzet van AT-205 ten behoeve van preventief onderhoud, bijvoorbeeld om te voorkomen dat de koelwaterslang of aanslagrubbers uitdrogen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het? Zijn er in Europa vergelijkbare producten te koop? Alle tips welkom.

jef zei:
Rubber soepel houden met AT-205?

Ik kijk vaak naar de filmpjes van Scotty Kilmer op Youtube. Ik zag een filmpje over gebruik van een middeltje (ATP AT-205) dat Scotty adviseert om diverse rubberonderdelen van een auto soepel te houden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het? Zijn er in Europa vergelijkbare producten te koop? Alle tips welkom.

Vind hem vooral erg luidruchtig. En nuttig? Versleten rubbers, moet je gewoon vervangen, punt.

Uiteraard werkt dat, zoals hij zelf ook al zegt: "against squeaking".
Als er wat smerends tussen het rubber en de draagarm komt, is het gepiep (tijdelijk?) over.
Geen idee wat de werkzame stof in dat goedje is, maar met producten op oliebasis moet je altijd een beetje uitkijken, daar wordt rubber vaak zacht en poreus van.
En producten op siliconenbasis blijven denk ik niet erg lang zitten.

ik heb die kerel nooit gemogen. altijd rare verhalen.

raar je eerder chrisfix aan. is ook de grooste in die catagorie.

Scotty Kilmer doet niets anders dan producten adverteren. Af en toe een goeie tip, maar vooral subjectief geschreeuw.

Vroeger deed scotty nog wel eens wat sleutelen. Tegenwoordig is het alleen gezeur om wat hij slecht vind en product aanprijzingen (sponsored) of wat je in zijn ogen vooral niet moet kopen. Kans is groot dat hij spul wattie vroeger aanprees, nu de grond in stampt.

AT-205 is gebaseerd op een polymeerstructuur. In feite is het niet meer dan een smeermiddel op basis van een chemische structuur.
Siliconenspray en PTFE(teflon) spray zijn hier trouwens ook voorbeelden van. Effect is hetzelfde
Zo heb je diverse soorten kunststof die zelfsmerend zijn.

Ik ken wel iemand die dit spul uitgeprobeerd in een versnellingsbak (geimporteerd vanuit amerika)
Hij zei dat het spul wel werkt, omdat het ervoor zorgt dat bijvoorbeeld keerringen weer wat "voeding" krijgen. Maar echt wonderen verricht het niet.
Oftewel het olieverbruik van die bak verminderde iets. Maar hij heeft uiteindelijk toch de keerringen vervangen.

En een busje wd40 helpt ook op dezelfde manier ook tegen piepende rubbers.

Het is meer een laagje over de bestaande onderdelen aanbrengen, wat dan voor smering zorgt. Zodra die laag weer afgesleten is of uitgedroogd, werkt het niet meer.
Het rubber zelf krijgt geen voeding hierdoor! Dit is eigenlijk niet eens mogelijk

Enige juiste remedie voor piepende rubbers is gewoon dat rubber te vervangen voor een nieuw en gelijktijdig met die aan de andere kant van de auto, ze zijn immers net zo oud.

Terug
Bovenaan