Roest anno nu

Vond dit ook wel heftig voor zo'n nieuwe auto.

20220520-213112.jpg

De ernstige roestvorming op deze (erg gebruikte) 407 moet wel haast te wijten zijn aan slechte of niet gerepareerde schade, want ik dacht niet dat dit model als roestgevoelig bekend stond?

roest.jpg

TeDeI zei:
Je ziet ze nauwelijks meer in Nederland, de 407. Dat is snel gegaan.

Op de sloop zie je ze ook zelden want gaan allemaal op export. Geliefd model in Oost Europa dus als je ze al ziet in NL is het met PL of LT in het kenteken.

Toegegeven, dit soort Oost-Europese werkpaarden ziet er nooit echt bijzonder fris uit, maar zo veel roest op een Passat van deze generatie had ik nog nooit gezien. Mogelijk zit het Scandinavische land van herkomst (Denemarken) er voor iets tussen?

roest1.jpg

roest2.jpg

Ik heb een tijdje de exportauto's behandeld voor een occasiongroothandel. Daar kwamen heel wat van dit soort dingen langs, auto's met flink wat roest die normaal niet roesten. Een lakdiktemeter maakte duidelijk hoe het zat, het waren zonder uitzondering kunstig maar niet vakkundig gerepareerde schadegevallen.

Ik zie ze hier in Finland ook zeer regelmatig met roest, vooral op de achterklep. Zelfde bij de Golf 5. Maargoed de oudsten zijn ook alweer bijna 20 jaar oud.

Zadelsnuiver zei:
Ik zie ze hier in Finland ook zeer regelmatig met roest, vooral op de achterklep. Zelfde bij de Golf 5. Maargoed de oudsten zijn ook alweer bijna 20 jaar oud.

20 jaar, dat is verdorie niet te geloven, maar idd ik heb een tijdje met een Golf 5 gereden, en die had bouwjaar 2004.
Wat vliegt de tijd zeg!

De Golf 3 kende ook roest problemen op die plekken. 2 generaties verder dus niet opgelost.

De Golf 3 vind ik altijd de miskende Golf generatie.

Kwa veiligheid en techniek was het een hele stap vooruit t.o.v. de Golf 2.

Bij een zodanig mishandelde auto sta ik van roest ook niet te kijken. Dit is te voorkomen door het in de kiem te smoren en regelmatig bij te houden, als je het zo laat woekeren is er op den duur niet veel meer aan te doen. Datzelfde geldt voor Mercedessen van rond 2000.

Klassiekerrijder zei:
Bij een zodanig mishandelde auto sta ik van roest ook niet te kijken. Dit is te voorkomen door het in de kiem te smoren en regelmatig bij te houden, als je het zo laat woekeren is er op den duur niet veel meer aan te doen. Datzelfde geldt voor Mercedessen van rond 2000.

Klopt van die Mercedes…. Ik heb een 2002 C320 en die is 1,5 jaar geleden compleet aangepakt en roestvrij gemaakt. Nu komt het alweer naar boven en zelfs op een zodanige manier dat ik de hoop opgegeven heb en hem op ga rijden of dit jaar wegdoe voor wat anders

Nou zegt 1 foto nog vrij weinig, want hoe is de rest van de staat van de auto? Ja er zitten gaten in en dat is slecht maar zonder meer informatie is het lastig oordelen.

Gisteren zag ik deze Golf met aangevreten voorscherm, overlopend in de dorpel. Ook al zijn de oudste Golfjes VI inmiddels 16 jaar oud, dit zie je toch niet zo veel meer. Mijn eveneens 16 jaar oude Astra H heeft geen spatje.

pk3dy0l.jpeg

En wat betreft roestige VAG-auto's, op Reddit postte iemand dit plaatje van zijn Octavia uit 2015. Schijnt bij witte Octavia's vaker voor te komen.

ww8h2s7m7oje1.jpeg

Terug
Bovenaan