Roadster en toerwagens aanschaf

A

Anoniem

Guest
Goedenavond mede forumgebruikers,

Ik heb een aantal maanden geleden al een paar Posts gemaakt maar nu ik daar aan terug denk was dat enorm onredelijk. Op een of andere manier komen daar ook geen verdere reacties dus open ik iets nieuws.

Ik ben nu een tijdje op zoek naar een eerste auto. Hiervoor wilde ik graag musclecars rijden maar ik weet net zo goed als jullie dat dat gewoon niet slim is.

Nu is mijn hart weer achter mijn faforiet aan gegaan en daar heb ik afgelopen weekend een proefrit in gemaakt. Maar tot mijn grote verdriet had ik gewoon niet genoeg ruimte. Ik heb het over de mx5 dit was een pracht exemplaar van 1999 met een 1.6 4cilinder motor. Mooi afgewerkt met een houten stuur, schakelpook en handrem. Echt de perfecte auto, behalve voor mijn lengte. Ik ben dan misschien niet die 190cm die iedereen zegt maar mijn benen hebben de ruimte niet dus is het misschien niet helemaal slip op deze aan te schaffen. Nu kijk ik verder naar een auto waar ik mee kan toeren. Ik zak de auto veel in mijn vrije tijd gebruiken dus in de weekendjes en heel af en tie voor school maar dat zal bijna niet gebeuren.
Ik hen nu weer een ander model van de Mazda gebonden met een mooie 1.8 liter V6 motor er in. Ongetwijfeld hebben jullie Sl door dat ik de mx3 bedoel.

Wat kunnrn jullie mij vertellen over maandelijkse kosten vsn deze auto? En us het een ingewikkelde auto of zal hij in onderhoud ook nog wel de kosten besparen.

Naast deze auto heb ik ook nog naar de 323 gekeken en due was ook erg leuk maar eerst wil ik eens weten hoe het allemaal zit met de mx3, heeft deze net zoals de mx5 roestproblemen of valt ook dat weer mee?

Denk gerust mee over alternatieven. Je hebt Sl door dat ik van sportief houd. Laten we zeggen voor aanschafprijs ongeveer 4000 euro en maandelijks iets van maximaal 400 euro. Ik hoor graag wat jullie mij allemaal aanraden en kunnen vertellen over de genoemde modellen.

Mvg Wolter Graaf

De maandelijkse kosten zijn eenvoudig online te vinden, zelfs gespecificeerd.
Met 400,- kom je een heel eind.
Als je ruimte zoekt en sportief, kijk ook eens naar de Peugeot 406 coupe. Een prachtige wagen en ik denk wel te vinden met jouw budget.

Een Honda Civic
Civic
honda-civic-1-8-executive-pano-dak-navi-clima-cruise-trekhaak.jpg

Mazda 3 (let op deze kunnen roesten)
3
mazda-3-sport-1-6-touring-airco-nap.jpg

Ford Fiesta ST
Fiesta
ford-fiesta-2-0-16v-st-2-0-16v-st.jpg

Fiesta 1.6
ford-fiesta-1-6-16v-ultimate-ed.jpg

Mini Cooper (let op de S van de tweede generatie heeft een thp motor met eventuele ketting problemen)
Mini Cooper
mini-mini-cooper-1-6-pepper-dealer-auto-mini-1-6-cooper-bj-2006-157000-km-airco.jpg

Hier een aantal voorbeelden, geen idee of het wat voor je is en of je er ook inpast.

de mx3 is een mooie wagen. en zeer speciaal.
zijn er veel van weg geroest. en vaak zijn de prijzen zeer laag inverband met roest.

als u in een mazda mx3 past zou ik die gerust kopen(de v6 dan he) dan hebt u genoeg geld om de roest bij te laten werken voor de volgende jaren.

mazda mx3

in de titel staat 2.5 maar buiten dat staat er niets van een motor swap. ziet er heel netjes uit
zou wel wat afdwingen

mazda mx3

nette wagen met weinig km's. is wek een stads wagen geweest met wat "stads restyling" zoals de verkoper beschrijft.
nieuwe distributie zou ik na kijken.

Van de Mazda MX3 staat niet veel meer te koop, veel zullen inmiddels zijn weg geroest en gesloopt, ik vind het wel een leuke auto.

Leuke alternatieven vind ik de Peugeot 406 Coupe, MG F Type, en Hyundai Coupe.

Goedenavond allen,

Bedankt voor deze snelle reacties.
Als ik het goed begrijp is deze auto net zo roestig al een mx5 maar ze zijn wel weer de aanschaf waard. Verder dus goedkoop in aanschaf wegens het roest.
Ik hen nu net zitten kijken en ik blijf het een prachtauto vinden dus ga ik in iedergeval eens kijken hoe het rijd en of ik daar heter in zit dan in de mx5.

Zoals ik verteld heb is het prettig om soms op de snelweg te rijden maar ik tour nog liever dus zal ik niet altijd hard gaan.
Ik hen nog eens gekeken naar leuke auto’s en ik kwam een Toyota mr2 uit het jaar 1982 tegen. De wegenbelasting is zowat niks en de verzekering zou rond de 120 139 zitten maar dat is dan beperkt casco. Maar hoe zijn deze auto’s in onderhoud? Of us het dan nig beter om de Mazda 323 van dat zelfde jaar te nemen. Vergeet niet dat ik nu alleen aan het oriënteren ben en dat alles ksn veranderen als jullie met een sportieve auto aan komen zetten.

De Mx-3 is een leuke auto.
Het vinden van een goed en origineel exemplaar, zal nog niet meevallen.
De blauwe MX-3 die @snelle willy noemt heeft een ander motorblok gekregen (uit de Mazda MX-6 die alleen in Japan is geleverd). Dat hoeft geen nadeel te zijn, als alles goed is gedaan.
De auto ziet er van buiten netjes uit en de prijs valt ook mee.
De zwarte uit zijn voorbeeld is wel origineel, maar die zou je nog moeten laten uitdeuken en wellicht een deel laten overspuiten om hem weer mooi te maken. Gezien de prijs is dat zeker nog de moeite waard.
Ze roesten overigens minder hard dan de MX-5 en niet meer of minder dan de meeste andere auto's van ruim 20 jaar oud.
Er staat ook nog een mooie te koop van de eerste eigenaar, maar die heeft de 1.6 motor.
Die is wel goedkoper in verbruik en onderhoud, maar mist de fijne V6.

Wolter 7136087 zei:
Nu is mijn hart weer achter mijn faforiet aan gegaan en daar heb ik afgelopen weekend een proefrit in gemaakt. Maar tot mijn grote verdriet had ik gewoon niet genoeg ruimte. Ik heb het over de mx5 dit was een pracht exemplaar van 1999 met een 1.6 4cilinder motor. Mooi afgewerkt met een houten stuur, schakelpook en handrem. Echt de perfecte auto, behalve voor mijn lengte. Ik ben dan misschien niet die 190cm die iedereen zegt maar mijn benen hebben de ruimte niet dus is het misschien niet helemaal slip op deze aan te schaffen. Nu kijk ik verder naar een auto waar ik mee kan toeren. Ik zak de auto veel in mijn vrije tijd gebruiken dus in de weekendjes en heel af en tie voor school maar dat zal bijna niet gebeuren.

Het schijnt behoorlijk uit te maken om de stoel net niet in zijn laatste stand te doen. Ook is de NA (1989-1997) ruimer dan de NB en NC.
En als het echt niet wilt, kun je altijd nog een kuipstoel erin zetten. Of Foamectonomy uitvoeren. (even googlen)

Waar een wil is, is een weg, heb kennissen van 1.97 die gerust een roadtrip met een MX5 maken.
Zelf kan ik niet meepraten met mijn 1.76. Maar als je wilt proefzitten in een NA, dan ben je van harte welkom. Ook mag je hem gerust een weekendje huren.

Wolter 7136087 zei:
Goedenavond allen,

Bedankt voor deze snelle reacties.
Als ik het goed begrijp is deze auto net zo roestig al een mx5 maar ze zijn wel weer de aanschaf waard. Verder dus goedkoop in aanschaf wegens het roest.
Ik hen nu net zitten kijken en ik blijf het een prachtauto vinden dus ga ik in iedergeval eens kijken hoe het rijd en of ik daar heter in zit dan in de mx5.

Zoals ik verteld heb is het prettig om soms op de snelweg te rijden maar ik tour nog liever dus zal ik niet altijd hard gaan.
Ik hen nog eens gekeken naar leuke auto’s en ik kwam een Toyota mr2 uit het jaar 1982 tegen. De wegenbelasting is zowat niks en de verzekering zou rond de 120 139 zitten maar dat is dan beperkt casco. Maar hoe zijn deze auto’s in onderhoud? Of us het dan nig beter om de Mazda 323 van dat zelfde jaar te nemen. Vergeet niet dat ik nu alleen aan het oriënteren ben en dat alles ksn veranderen als jullie met een sportieve auto aan komen zetten.
MR2 uit 1982?

Een Mercedes SLK kun je vast wel prima in zitten. Die zijn er ook genoeg binnen je budget.
Je gaat alleen niet de V6 krijgen voor dat geld
De Kompressor motoren zijn krachtig genoeg denk ik.

haarr zei:
Een Mercedes SLK kun je vast wel prima in zitten. Die zijn er ook genoeg binnen je budget.
Je gaat alleen niet de V6 krijgen voor dat geld
De Kompressor motoren zijn krachtig genoeg denk ik.
Leuke outsider. Ik had ook al gekeken wat de verzekeringskosten voor een 18 jarige zijn. Dan kom je ook rond de €120 uit.

Terug
Bovenaan