Rivian R2

Mocht deze ooit naar Europa komen dan staat hij bovenaan op m’n shortlist!

Het design van Rivian vind ik erg sterk. Lekker clean en toch een eigen gezicht. Die bestelbus die ze hadden getoond ook; prachtig!
Deze R2 schijnt volgens het bericht op de frontpage hier zo'n 4,7m lang te zijn. Prima voor Europa. Laat maar komen!
En als ie van 0-100 kan in een seconde of 7 a 8 is dat al meer dan prima. Binnen 3 seconden is voor niemand nodig.

Leuk en veelbelovend, maar komt pas over twee jaar in de VS op de markt. Dus op zijn vroegst in 2027 in Europa. Rijkelijk laat... en dan moet de fabrikant het ook nog zien te overleven.

Het design van Rivian vind ik erg sterk. Lekker clean en toch een eigen gezicht. Die bestelbus die ze hadden getoond ook; prachtig!
Deze R2 schijnt volgens het bericht op de frontpage hier zo'n 4,7m lang te zijn. Prima voor Europa. Laat maar komen!
En als ie van 0-100 kan in een seconde of 7 a 8 is dat al meer dan prima. Binnen 3 seconden is voor niemand nodig.
De 3 seconde versie zal de tri-motor zijn en waarschijnlijk 60-70k kosten. Er komen 3 varianten, achterwiel aandrijving, AWD en Tri. Ik verwacht dat de achterwiel aandrijving, kijkende naar de huidige R1S, in zon 6-7 sec naar de 100 gaat en zon 500 km bereik heeft. Vanafprijs van USD 45,000 voor zon formaat auto is dan niet verkeerd.

Leuk en veelbelovend, maar komt pas over twee jaar in de VS op de markt. Dus op zijn vroegst in 2027 in Europa. Rijkelijk laat... en dan moet de fabrikant het ook nog zien te overleven.
Ze verkopen nu al de R1S en R1T die opzich goed verkoopt, voor een jong bedrijf al meer dan 50k autos op jaarbasis en ze leveren busjes uit aan Amazon en nu ook aan FedEx dacht ik. Ze hebben nog behoorlijk wat miljarden op de bankrekening staan, dus overleven doen ze denk ik wel.

Geuchten gaan dat Apple geintereseerd is in het merk en ze bouwen inmiddels een tweede fabriek voor uitbreiding. Ik vind het persoonlijk een leuk merk, maar goed je weet het natuurlijk nooit, er zijn zoveel start-ups tegenwoordig.

Zijn er ook foto's van een grijze of een zwarte voor de deur in een Vinex wijk, of in een grauwe parkeergarage bij een kantoorpand? :D
Want leuk die daktent enzo, maar zo ga je ze echt nooit zien :D

45000 dollar vanaf betekent hier toch wel 55 a 60k. Dat is een beste sloot geld, want het is qua grootte gewoon een Enyaq/Explorer concurrent.

Die busjes voor Amazon/FedEx: loopt dat inderdaad? Dat zou wel heel gaaf zijn. Ik dacht dat al dat soort projecten steeds gestrand waren.

@Barri die bestelbusjes rijden er in Amerika al met 1,000en gewoon rondt en bezorgen pakketjes ;-).

Je zal overigens verrast zijn hoeveel de Rivian community die auto’s off road neemt en er mee gaat camperen, ze hebben ook een laadnetwerk aan “off road” laders. Veel getest in het wild en bij de R1T (pick-up) kun je zelfs een klein keukentje in de “gear-tunnel” bestellen en integreren voor het camperen.

Het gross zal natuurlijk in stedelijke gebieden terug te vinden zijn, maar ze focussen wel veel op het “avontuurlijke” wat de auto ook kan bieden.

Die busjes rijden ook bij ons rond, niets mis mee.

Wij hebben gisteravond risicoloos een reservering gemaakt voor een R2. Dus ik heb meegeholpen aan de financiering van het project. Aan mij zal het niet liggen.

Terug
Bovenaan