MCW 84
Asfaltkampioen

2026 Rivian R2: This Is It
The Rivian R2 is the brand’s newest all-electric SUV that will serve as the affordable entry-level point into the brand.

Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
De 3 seconde versie zal de tri-motor zijn en waarschijnlijk 60-70k kosten. Er komen 3 varianten, achterwiel aandrijving, AWD en Tri. Ik verwacht dat de achterwiel aandrijving, kijkende naar de huidige R1S, in zon 6-7 sec naar de 100 gaat en zon 500 km bereik heeft. Vanafprijs van USD 45,000 voor zon formaat auto is dan niet verkeerd.Het design van Rivian vind ik erg sterk. Lekker clean en toch een eigen gezicht. Die bestelbus die ze hadden getoond ook; prachtig!
Deze R2 schijnt volgens het bericht op de frontpage hier zo'n 4,7m lang te zijn. Prima voor Europa. Laat maar komen!
En als ie van 0-100 kan in een seconde of 7 a 8 is dat al meer dan prima. Binnen 3 seconden is voor niemand nodig.
Ze verkopen nu al de R1S en R1T die opzich goed verkoopt, voor een jong bedrijf al meer dan 50k autos op jaarbasis en ze leveren busjes uit aan Amazon en nu ook aan FedEx dacht ik. Ze hebben nog behoorlijk wat miljarden op de bankrekening staan, dus overleven doen ze denk ik wel.Leuk en veelbelovend, maar komt pas over twee jaar in de VS op de markt. Dus op zijn vroegst in 2027 in Europa. Rijkelijk laat... en dan moet de fabrikant het ook nog zien te overleven.
Moderator