Resonantie

Christiaan 1001927

Net ingestapt
Beste lezer,

Ik heb al een paar maanden last van een vervelende resonantie in mijn Seat Leon (2016)

De resonantie komt eigenlijk altijd voor als ik met lage toeren (onder de 2000, rond de 1800 toeren) gas geef.
Het gebeurt in elke versnelling. Maar wel altijd in de lage toeren.
Ik heb geen probleem meer als ik boven de 2000 toeren ben uitgekomen.
Nou hoor ik jullie denken; meer gas geven dus.. Maar zo werkt het niet altijd.
Ik heb het idee dat het geluid soms ook met hobbels naar voren komt.

Bij deze een linkje naar het geluid. Ik hoop dat jullie het kunnen horen. Het klinkt harder als je in de auto zit.
https://voca.ro/1cKcBitwBBQe

Zal er iets loszitten? Wat kan er resoneren?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Gr Chris

Klinkt misschien gek, maar check eens je brandstofleiding. Onlangs een GTI gezien op YT die bij lage touren een vibratie liet horen doordat de leiding tegen de kokerbalk trilde

Mooi zoekklusje. Bij lage toerentallen en belasting van de motor schudt deze wat meer. Begin te zoeken bij de afdekplaten (zijn alle clips aanwezig en gemonteerd), warmte-isolatiepanelen (rond de uitlaat), zijn alle uitlaat-ophangrubbers nog aanwezig en "fris"?. Ook in de uitlaat kunnen schotjes losgekomen zijn die resoneren.... Motorsteunen nog fris?

Kijk ook eens of er onder de stoelen niet toevallig wat rammelt tegen de rails ofzo. (Ook mee mogen maken, na 2 uur zoeken een ringsleutel onder de stoel gevonden en wég was de rammel))

Terug
Bovenaan