Resonantie Peugeot 308SW

Zenegroen

Net ingestapt
Goedemiddag,

Sinds een aantal weken ben ik de trotse bezitter van een 308SW uit 2016.

De auto bevalt erg goed! Er is echter 1 ding waar ik mij aan stoor. Als je over klinkerwegen rijdt maakt het onderstel een zwaar geluid, dreunt erg door tot het interieur, een soort van resonantie. Er rammelt of trilt niets maar het irriteert wel. Ook vind ik dat die oneffenheden vrij hard doorgeeft aan de passagiers. Dit had die zowel met de oude banden die erop zaten als nu met de nieuwe. Het lijkt dus niet aan de banden te liggen.

Iemand suggesties of tips?

Achteras probleem?

of kiezelsteentjes tussen vering en beschermkappen?

Lees het 308 draadje maar eens door, met alle ervaringen van berijders van dit type Fransoos. :p

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5116594,page=163

Ik had een 308 berline en daar bleek een bonkend geluid veroorzaakt te worden door een losgeschoven veerpoothoes. Of zoiets. In elk geval was het een klusje van een paar minuten en daarna verholpen.

Een kennis van mij heeft ook een soortgelijk probleem gehad, ik ga het even voor u navragen wat dat nou precies was, zo te zien zijn er genoeg mensen die er iets vanaf weten.

Volgens mij is dit probleem ook genoemd in de link van Durashift, maar ik heb even navraag gedaan bij een kennis die een 308 SW heeft uit 2017 en een soortgelijk probleem heeft gehad.

De dealer heeft het verholpen en hij is zelf niet echt autotechnisch onderlegd, dus het is een beetje vaag. Maar hij geeft aan dat het een probleem was in de achteras daarin zat iets los, toen hebben ze een aantal gaatjes geboord en is er een goedje ingespoten zodat het onderdeel niet meer kan bewegen. Hier is ook een terugroepactie op geweest.

Dus ik neem aan dat als je naar dealer gaat dit kosteloos wordt verholpen.

Terug
Bovenaan