Reservoir lek of iets anders?

Guest
Goedendag,

Gisteren kwam ik erachter dat mijn reservoir leeg was, na het bijvullen en een stukje gereden te hebben heb ik gekeken naar het vat en zag ik het volgende.

https://vimeo.com/user119556233/review/438156415/f4e46e14ef

Zoals je ziet valt er af en toe een druppel onder uit het vat. Ik heb verder de olie gecontroleerd en deze is in orde. De temperatuur blijft tijdens het rijden ook gewoon goed.
Buiten het feit dat de koelvloeistof verdwijnt is er verder eigenlijk niks aan de hand.

Heeft iemand dit wel eens gehad en klopt het dat het vat gewoon lek is? Of vermoeden jullie iets anders?

Met vriendelijke groet, 

Het filmpje werkt helaas niet...

Natuurlijk kan een reservoir gaan lekken, maar het kan ook een leiding zijn die lek is.

Mzd22 zei:
Het filmpje werkt helaas niet...

Natuurlijk kan een reservoir gaan lekken, maar het kan ook een leiding zijn die lek is.

Bedankt voor de reactie. Ik zie inderdaad dat het filmpje niet werkt. Heb even een screenshot gemaakt want een afbeelding werkt volgens mij wel
g6degkrky.png

Wat voor auto is het? Bij mijn Focus zat er een heel klein barstje in het vat, en zag je duidelijk sporen van een kleine lekkage. Geen twijfel, gewoon vervangen dan.

Barri zei:
Wat voor auto is het? Bij mijn Focus zat er een heel klein barstje in het vat, en zag je duidelijk sporen van een kleine lekkage. Geen twijfel, gewoon vervangen dan.

Het gaat om een Opel corsa, zie afbeelding hierboven. Inderdaad een klein gaatje denk ik

Expansievat lek. De Corsa van mijnvriendin had exact het zelfde. Een nieuwe kostte inclusief montage iets van zeven tientjes.

Terug
Bovenaan