• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Renault Symbioz

MCW 84

Asfaltkampioen
renault_symbioz_2.jpg


renault-symbioz-immagine.jpg


renault-symbioz-anteriore.jpg


renault-symbioz-profilo.jpg


renault-symbioz-foto-posteriore.jpg


renault-symbioz-posteriore.jpg


renault-symbioz-fari-posteriori.jpg


renault-symbioz-interni.jpg


renault_symbioz_.jpg


renault-symbioz-bagagliaio.jpg


De kans is groot dat je die naam herkent. Hoewel Renault nooit eerder een productiemodel met die naam voerde, liet het merk in 2017 wél twee studiemodellen met die naam zien: de Symbioz en Symbioz 2. Die naam wordt plakt Renault in het voorjaar op wat het omschrijft als 'een nieuwe familie-SUV in het C-segment'. Een alternatief dus voor de elektrische Renault Scenic, want de Renault Symbioz krijgt gewoon verbrandingsmotoren.

De Renault Symbioz wordt 4,41 meter lang en is daarmee 10 centimeter korter dan de Austral, maar 18 centimeter langer dan een Renault Captur. De inmiddels op zijn laatste benen lopende Renault Mégane Estate is met zijn lengte van 4,63 meter weer aanzienlijk langer dan de Symbioz, maar moet waarschijnlijk wel het stokje overdragen aan de Symbioz. De Renault Symbioz krijgt een hybride aandrijflijn van 145 pk
 
Een Renault herken ik hier met de best wil niet in. Moet wel zeggen dat deze achterkant veel beter bij de neus past, dit is een geheel. Bij de Captur facelift lijken voor en achterkant van een andere auto te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: iDS
Het is niet de meest harmonieus vormgegeven auto. Renault kwam duidelijk in de knel met de oplopende raamlijn van de Captur in combinatie met een verlenging. Inderdaad is er wel harmonie tussen voor- en achterkant, maar het middenstuk vind ik niet zo'n goede match. Op zich is het vast een interessant model: een C-segment SUV qua formaat, maar een B-segment SUV qua prijs. Dat is de Arkana natuurlijk ook al en die was even behoorlijk populair (maar verdwijnt eind volgend jaar alweer).
 
Terug
Bovenaan