Renault Scenic

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Ik heb gelezen dat Renault de (Grand) Scenic en Espace uit het modellen gamma gaat halen.
Weten jullie welk effect dit heeft op de toekomstige afschrijvingen?
Levert het niet meer produceren van deze modellen extra afschrijvingen op?
Alvast dank voor de reacties.

je bedoeld als je nu nieuw koopt? Of als huidige eigenaar van een paar jaar oud exemplaar?

Die dingen schrijven de eerste jaren toch gigantisch af dus dat beetje meer of minder ga je niet merken. Een potentiele 2e hands koper die een MPV zoekt komt al snel hier op uit. Die gaat hier echt niet vanaf zien omdat deze auto nieuw niet meer verkocht is.

S-max, Galaxy en al al zijn soortgenoten zijn ook allemaal uit het leveringsprogramma gehaald. Dat heeft ook niet voor meer of minder afschrijving gezorgd.

Bij een ander model schrijf je weer flink af omdat het nieuwe model al weer op de markt is gekomen die weer mooier, luxer en veiliger is en het voorgaande model mogelijk weer als 'oud' aan voelt.

Eric 2981429 zei:
Hallo,
Ik heb gelezen dat Renault de (Grand) Scenic en Espace uit het modellen gamma gaat halen.
Weten jullie welk effect dit heeft op de toekomstige afschrijvingen?
Levert het niet meer produceren van deze modellen extra afschrijvingen op?
Alvast dank voor de reacties.

Fake-news heeft weinig invloed op de afschrijving.

Het is nog niet officieel bevestigd volgens mij. Maar dat er geen opvolger komt (in de huidig vorm) lijkt mij niet ondenkbaar.

aar verwacht niet dat de modellen op korte termijn van het toneel verdwijnen.

De 2e hands waarde over een paar jaar hangt af van de verhouding tussen vraag en het aanbod over een paar jaar.

Het aanbod van nieuwe 7 zits auto's wordt steeds minder, dat zou over een paar jaar best kunnen zorgen voor een relatief hoge 2e hands waarde.

De Scenic is een hoge mpv die oogt als een SUV, auto's met hoge instap/ SUV's zijn op dit moment populair, hoe populair ze zijn over een paar jaar blijft afwachten. Ik denk zelf dat de auto voorlopig wel populair blijft.

Terug
Bovenaan