Renault Megane E-Tech Electric

A

Anoniem

Guest







https://www.usinenouvelle.com/article/la-megane-e-tech-electrique-fer-de-lance-de-la-nouvelle-strategie-de-renault.N1137494
 
2qPeBPo.jpeg
 
Fraai (y)

Zouden ze voor het instrumentarium dezelfde leverancier hebben als VW? de navi als achtergrond en dan 2 blokken er in voor oa de snelheid doen wel erg denken aan de Golf VIII.
 
Haha, was dat de auto van braadslee?

Die goudkleurige delen vloeken enorm met de carrosserie, maar goed, de meeste uitvoeringen zullen die toch niet hebben. Verder staat er een mooie auto. Conventioneel gelijnd en nauwelijks afwijkend van de (designtaal van) bestaande modellen van Renault, hoewel met kleinere overhangen. Ik denk dat zo'n kleine crossover commercieel beter in de markt ligt dan een (MPV-achtige) ID.3/Cupra Born hatchback.
 
Carfanatic zei:
Fraai (y)

Zouden ze voor het instrumentarium dezelfde leverancier hebben als VW? de navi als achtergrond en dan 2 blokken er in voor oa de snelheid doen wel erg denken aan de Golf VIII.

Wat denk je zelf, dat verschillende automerken dezelfde designers in dienst hebben?o_O

Is gewoon iets wat Renault al jaren heeft en al in talrijke modellen zit. Misschien eens verder kijken dan alleen naar een VW?
 
J01P zei:
Carfanatic zei:
Fraai (y)

Zouden ze voor het instrumentarium dezelfde leverancier hebben als VW? de navi als achtergrond en dan 2 blokken er in voor oa de snelheid doen wel erg denken aan de Golf VIII.

Wat denk je zelf, dat verschillende automerken dezelfde designers in dienst hebben?o_O

Is gewoon iets wat Renault al jaren heeft en al in talrijke modellen zit. Misschien eens verder kijken dan alleen naar een VW?

Lange tenen much?
 
J01P zei:
Carfanatic zei:
(..)

Zouden ze voor het instrumentarium dezelfde leverancier hebben als VW? de navi als achtergrond en dan 2 blokken er in voor oa de snelheid doen wel erg denken aan de Golf VIII.

Wat denk je zelf, dat verschillende automerken dezelfde designers in dienst hebben?o_O

(..)

Er stappen nog weleens designers van merk naar merk ja..

Maar, ik denk dat zo'n digitaal dashboard wel ingekocht wordt bij een leverancier.. en dat kan dezelfde zijn ja.

Wellicht is het wel zo dat uit klantenpanels blijkt dat potentiële kopers een dergelijke tellerindeling het prettigst vind ogen?
 
De graphic user interface wordt vaak ook gewoon ingekocht. Al laat iedere fabrikant natuurlijk z'n eigen skin ontwerpen. Een grote speler op dit gebied is Altia:
https://www.altia.com/automotive/
Scroll naar halverwege de pagina en zie de klantenlijst.
 
Precies, wordt nooit 1 op 1 overgenomen, en denken dat een toeleverancier het zomaar ‘aanlevert’ getuigt niet van veel kennis.

Verder over de Megane, om het hier niet nog oninteressanter en off-topic te maken; ik hoop dat er ook bumpervarianten zijn die meer op de concept lijken. Het ‘gouden’ stuk is zo wel heel gekunseld. Verder gewoon een prachtige auto.
 
L Breevoort zei:
De graphic user interface wordt vaak ook gewoon ingekocht. Al laat iedere fabrikant natuurlijk z'n eigen skin ontwerpen. Een grote speler op dit gebied is Altia:
https://www.altia.com/automotive/
Scroll naar halverwege de pagina en zie de klantenlijst.

(y)
 
J01P zei:
Precies, wordt nooit 1 op 1 overgenomen, en denken dat een toeleverancier het zomaar ‘aanlevert’ getuigt niet van veel kennis.

Carfanatic vroeg zich alleen maar af of de leverancier dezelfde is, dat is wat anders dan wat jij hier nu stelt. Misschien moet je beter (begrijpend) leren lezen.
 
Deze auto lijkt wel speciaal voor autojournalisten gemaakt aan het aantal knopjes en hendels te zien. Lekker alles zelf bedienen wat je ook op 'auto' kan zetten.
 
FrankLR zei:
Deze auto lijkt wel speciaal voor autojournalisten gemaakt aan het aantal knopjes en hendels te zien. Lekker alles zelf bedienen wat je ook op 'auto' kan zetten.

@FrankLR:
nee hoor, Renault denkt aan de zeurpieten die over knopjes willen zagen en voor auto's waar meerdere chauffeurs gebruik van maken, zijn individuele instellingen gelukkig op een ergonomische manier mogelijk.
Je kan je aansluiten bij de meute op Autoweek die beweert dat je de airco maar eenmal in een autoleven aanraakt. De werkelijkheid is toch wel anders, getuige de vela andere reacties op de site.
En studies tonen nu eenmaal aan dat fysieke knoppen op dat valk beter scoren dan touch screens omdat de blik op de weg kan gehouden worden én de handeling sneller wordt uitgevoerd. Dus ook voor de verkeersveiligheid zijn fysieke knoppen te verkiezen.
Sommige 'progressieven' verwijzen dan graag naar de iPhonegeneratie die met touchscreens is opgegroeid daarbij uit het oog verliezend dat je bij het bedienen van een smartphone naar dat schermpje kan kijken zonder dat dit gevolgen heeft op vlak van veiligheid (de enkelingen niet ten na gelaten die vinden dat ze tijdens het stappen op de openbare weg ook moeten appen en dan wel eens een verlichtingspaal op hun weg tegenkomen).
 
Dit oogt niet verkeerd; lekker dik (y)
En profil valt het hoge plaatwerk op ten opzicht van de lage raampartij. Helaas nog geen foto van de achterzijde maar ik verwacht niet dat dat mijn mening bijstelt. Exterieur geslaagd! Dashboard lijkt er zo op het eerste gezicht ook goed uit te zien. Alleen het niet ronde stuur moet ik wel even aan wennen. Laurens van den Acker doet het samen met zijn team niet slecht daar in Frankrijk (y)
 
Mja, die vinkt braaf alle EV-ontwerpvinkjes af. Niet verkeerd, maar wel weer marktconforme confectie. Wél maar liefst drie stengels rechts op de stuurkolom o_O
 
Mooie auto, al oogt ie eerder B-segment dan C-segment. Wel helpen de enorme wielen natuurlijk. Met normale wielen natuurlijk minder indrukwekkend

wjdyqeubesqs_480.jpg
n84yswub46i7_480.jpg


De concept oogde wat gladder en daardoor mooier/moderner maar het echte model mag er ook zijn. Maar ben niet zo overdreven enthousiast als bij de concept, gek genoeg

tdhyelkbe74l_480.jpg
5mzy43ob5a91_480.jpg
 
FrankLR zei:
Deze auto lijkt wel speciaal voor autojournalisten gemaakt aan het aantal knopjes en hendels te zien. Lekker alles zelf bedienen wat je ook op 'auto' kan zetten.

Nou ben ik geen autojournalist, ik gebruik een auto daadwerkelijk, maar fysieke knoppen en hendels kan ik ook erg waarderen. Lekker snel bedienen wat je gewoon snel even aangepast wilt hebben, ipv dat de auto dat 'auto' voor mij gaat verzinnen.

Maar als ik de middenconsole van deze auto bekijk zie ik hoofdzakelijk een heel groot touch screen en van die tiptoetsen eronder. Maw weinig echte knoppen. Herstel, het lijken bij nader inzien tuimelschakelaars te zijn, voor de klimaatregeling.
 
http://www.youtube.com/watch?v=2iQkN7-ZGw8
http://www.youtube.com/watch?v=tRgz-xKUduI
http://www.youtube.com/watch?v=tsiBJRdxIl0
 
WOW, die rode is wel heel erg fraai (y) Helaas kan het interieur (met name stuurwiel en pianolak 'L'-vormig display) mij minder bekoren. Ik snap niet dat fabrikanten dat pianolak zo omarmen. Ik heb het in mijn BMW ook maar je ziet er alles op.... :-(
 
Lijkt wel id4, maar dan wat fraaier verder 13 in 12 ontwerp. Afwerking en materiaalgebruik lijkt dik voor elkaar op de foto's en ID serie ver voorbij, niet zo moeilijk ook.
 
Ik vind het een aansprekende auto, stoer geproportioneerd dankzij de beperkte hoogte van 1,5m. Die wreekt zich alleen wel op de achterpassagiers. Zo'n laag gepositioneerd strafbankje doe je een volwassene niet aan. Maar goed, dat is een beetje het lot van de BEV geloof ik, een min of meer normaal geproportioneerde buitenkant (id est niet SUV of andersoortige bus) icm een prettige achterbank lijkt voorlopig nog niet tot de mogelijkheden te behoren. Laat staan betaalbaar.

Skeep zei:
WOW, die rode is wel heel erg fraai (y) Helaas kan het interieur (met name stuurwiel en pianolak 'L'-vormig display) mij minder bekoren. Ik snap niet dat fabrikanten dat pianolak zo omarmen. Ik heb het in mijn BMW ook maar je ziet er alles op.... :-(
Dat is geen 'pianolak', dat zijn gewoon de randen van het scherm. Ik zie op deze foto's geen pianolak afwerking.
 
Fijn man, één foto..

renault-megane-electric-in-het-vlees-2021-970-010-960x1280.jpg


renault-megane-electric-in-het-vlees-2021-970-009-1.jpg


renault-megane-electric-in-het-vlees-2021-970-007.jpg


renault-megane-electric-in-het-vlees-2021-970-006.jpg


renault-megane-electric-in-het-vlees-2021-970-005.jpg


renault-megane-electric-in-het-vlees-2021-970-001.jpg


MMeer: https://www.autoblog.nl/nieuws/zo-ziet-de-megane-e-tech-eruit-in-het-vlees-924398
 
live-photos-of-renault-megane-e-tech-from-iaa-2021.jpg


live-photos-of-renault-megane-e-tech-from-iaa-2021.jpg


live-photos-of-renault-megane-e-tech-from-iaa-2021.jpg


live-photos-of-renault-megane-e-tech-from-iaa-2021.jpg


live-photos-of-renault-megane-e-tech-from-iaa-2021.jpg


live-photos-of-renault-megane-e-tech-from-iaa-2021.jpg


meer foto's: https://www.motor1.com/news/531122/2022-renault-megane-etech-reveal/

renault-megane-e-tech-electric-2021.jpg


renault-megane-e-tech-electric-2021.jpg


renault-megane-e-tech-electric-2021.jpg


renault-megane-e-tech-electric-2021.jpg


14 pagina's met persfoto's: https://www.netcarshow.com/renault/2022-megane_e-tech/

Toch wel erg fraaie auto. Ik vind de Enyaq ook een erg fraaie EV maar mij te groot. Polstar ook geslaagd. De Polstar of deze zijn de enige EV's waar ik mezelf wel in zie rijden.
 
d3VyBf2.jpg


Rr5fOZs.jpg


KUDWcYA.jpg


72kehq0.jpg


Meer foto's: https://www.carscoops.com/2021/09/2022-renault-megane-e-tech-unveiled-as-a-fully-electric-compact-crossover/
 
Voor een ervaren EV maker lijkt de packaging van deze wagen sub-optimaal, weinig laadruimte onder de kofferbakvloer, geen frunk, de hele 'motorkap' is zelfs helemaal vol.
 
De airco-unit zit voor het dashboard, niet er in, waardoor er meer ruimte is, de accu ligt onder de vloer en de auto is ruimer terwijl hij decimeters korter is. Wat is er precies sub-optimaal?
 
Gamma Renault Megane E-Tech Electric

Uitvoeringen: Equilibre, Techno, Iconic

Motorvarianten en laders

EV40 130 pk – Standard charge AC7
EV40 130 pk – Boost charge AC22
EV60 220 pk – Super charge AC7 + DC130
EV60 220 pk – Optimum charge AC22 + DC130

Business-versies

EV60 130 pk Super charge AC7 + DC130
EV60 130 pk Optimum charge AC22 + DC130

Het aanbod van beschikbare versies en motoren voor de Nederlandse markt wordt in een later stadium bekendgemaakt.

Lengte: 4,21 m
Breedte: 1,77 m (Business-versies) – 1,78 m (reguliere versies)
Hoogte: 1,50 m
Wielbasis: 2,70 m
Overhang voor: 800 mm
Overhang achter: 715 mm
Gewicht: 1.624 kilo
0-100 km/u: 7,4 seconden
Topsnelheid: 160 km/u

maximaal trekgewicht 900 kg

https://zerauto.nl/renault-megane-e-tech-electric-alle-details/
 
Doordat de gehele aandrijflijn vooraan zit, is er gewoon achterin een grotere bagageruimte beschikbaar. Geen gefrunnik onder de motorkap maar een diepe ruimte achterin: je kan de ruimte maar één keer gebruiken en dan is voor zo”n wagen een grote bagageruimte handiger dan 2 suboptimale ruimtes ;)

Onaardig deel even weggehaald. Wel vriendelijk blijven naar elkaar.

Ivanov
AutoWeek Moderator
 
Erg hoge tildrempen, geen frunk (laadkabels onder de vloer waar je bv ook koffers in kunt doen is gewoon niet handig), geen vlakke laadvloer met achterbank plat en matige hoofdruimte achterin is wel jammer. Niet zo doordacht. Gewone versie:

FB00109-A-5566-4-A67-9-B0-D-12-F1-D86-ADBDE.jpg


B58-F3-AEA-0407-40-CB-BB14-90-E812330595.jpg


9-B3-B6-D55-6-CCD-4459-944-E-AE7-E68-CABB96.jpg
 
Elke auto een doorlopende achterlicht unit. Lekker na-aperij allemaal.
Achterportier zonder greep op de deur is dat onderhand niet passé?
 
Wheel Critic zei:
Elke auto een doorlopende achterlicht unit. Lekker na-aperij allemaal.
Achterportier zonder greep op de deur is dat onderhand niet passé?

Tsja, je kijkt nu eenmaal naar een Renault... Die achterlichten zijn onderdeel van de designtaal. Net als de deurgreep; Clio, Twingo, Zoë, ze hebben het allemaal. En het staat een stuk beter dan zo'n ouderwetse hendel;)
 
Wat een designellende al die EV's, dit is toch geen Renault vwb ontwerp, plak er vw embleem op en er staat een ID4. De ontweroen getoond op de iaa zijn allemaal, op de Audi concept na, haastklussen. Erg jmmr dat de aitosector deze kant op gaat, niets meer aan zo, geen merkidentiteit meer.
 
MCW12 zei:
Erg hoge tildrempen, geen frunk (laadkabels onder de vloer waar je bv ook koffers in kunt doen is gewoon niet handig), geen vlakke laadvloer met achterbank plat en matige hoofdruimte achterin is wel jammer. Niet zo doordacht. ]

Ontzettend ondoordacht inderdaad. Fijn dat zelfs jij het vanachter je toetsenbord beter kan(y)
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/renault-megane-e-tech-electric-de-voordelen-van-voorwielaandrijving/
 
J01P zei:
MCW12 zei:
Erg hoge tildrempen, geen frunk (laadkabels onder de vloer waar je bv ook koffers in kunt doen is gewoon niet handig), geen vlakke laadvloer met achterbank plat en matige hoofdruimte achterin is wel jammer. Niet zo doordacht. ]

Ontzettend ondoordacht inderdaad. Fijn dat zelfs jij het vanachter je toetsenbord beter kan(y)
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/renault-megane-e-tech-electric-de-voordelen-van-voorwielaandrijving/

Doet niks af aan de punten die MCW benoemd.
 
Opvallend, of eigenlijk niet, dat fabrikanten in 1,5 a 2 jaar EV's weten te ontwikkelen. De zeer eenvoudige techniek is daar debet aan, elektromotor stelt niets voor en stel accu's ook niet, waarom dan niet wat meer tijd spenderen aan de vormgeving, helaas. Prijzen veel en veel te hoog mede als gevolg van onzinnige aankoopsubsidies, verdwijnen rechtstreeks in zakken fabrikanten. Wel opvallend dat Renault deze ID4 concurrent veel beter uitwerkt, goed gekeken naar de fouten van Vag. Deze Renault lijkt veel beter afgewerkt en materiaalgebruik op foto's dik voor elkaar.
 
CD9LOP zei:
Opvallend, of eigenlijk niet, dat fabrikanten in 1,5 a 2 jaar EV's weten te ontwikkelen. De zeer eenvoudige techniek is daar debet aan, elektromotor stelt niets voor en stel accu's ook niet, waarom dan niet wat meer tijd spenderen aan de vormgeving, helaas. Prijzen veel en veel te hoog mede als gevolg van onzinnige aankoopsubsidies, verdwijnen rechtstreeks in zakken fabrikanten. Wel opvallend dat Renault deze ID4 concurrent veel beter uitwerkt, goed gekeken naar de fouten van Vag. Deze Renault lijkt veel beter afgewerkt en materiaalgebruik op foto's dik voor elkaar.

Een EV is echt ontzettend simpel inderdaad.....
 
J01P zei:
MCW12 zei:
Erg hoge tildrempen, geen frunk (laadkabels onder de vloer waar je bv ook koffers in kunt doen is gewoon niet handig), geen vlakke laadvloer met achterbank plat en matige hoofdruimte achterin is wel jammer. Niet zo doordacht. ]

Ontzettend ondoordacht inderdaad. Fijn dat zelfs jij het vanachter je toetsenbord beter kan(y)
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/renault-megane-e-tech-electric-de-voordelen-van-voorwielaandrijving/

- Verstelbare hoedenplank (zoals tig andere auto's) hebben en je kan makkelijk een vlakke laadvloer creëren én minder diepe tildrempel
- Iets hoger dak; meer hoofdruimte achterin

Best makkelijk :T
 
Terug
Bovenaan