Guest
Hi Forumleden,
Ik heb weer een probleem met mijn Renaultje:
Het gaat om een Renault Megane Cabriolet 1998 1.6e met 172d km op de teller.
Vorige week stopte mijn auto ineens met mij naar huis brengen. Ik ben vrijdag ochtend zonder problemen naar mijn werk gereden, maar toen ik smiddags naar huis wilde gaan, wilde hij niet starten. Ik dacht al iets te missen toen ik het contact omdraaide, en inderdaad, ik hoorde de brandstofpomp niet.
Mijn auto is die zaterdag er op opgehaald door een garage, en die heeft het een en ander gecontroleerd. Op het moment dat de brandstofpomp direct op 12 volt aangesloten werd, werkte deze wel. Daarna probeerde hij de auto uit te lezen, maar dat lukte ineens niet meer. Toen hij de ECU er uit haalde om te checken, zag hij dat deze een kleine brandplek had... Er is dus kortsluiting geweest, zonder dat we enig idee hebben hoe dat is gebeurd.
Om een bepaalde reden heb ik ook ooit mijn zekeringkast moeten vervangen, mij auto liep toen prima, maar ik had problemen met de kast vanwegen een ophol geslagen knipperlicht. Wel liep mijn auto prima met deze ECU, zekeringkast en deze sleutel. Dus we dachten, we zetten deze set er in, dan zou hij het moeten doen, maar nog steeds doet hij helemaal niks, en ook deze ECU kunnen we niet uitlezen, terwijl deze wel goed is. De garage heeft het nu opgegeven, en ik ben bang dat als ik naar Renault zelf ga dat het een vermogen gaat kosten, dat is het laatste wat ik wil gaan proberen.
Mijn vraag: hebben jullie enig idee waar ik nu zou kunnen beginnen met kijken? Want ik wil wel graag dat dit autotje weer gaat lopen.
Ik heb weer een probleem met mijn Renaultje:
Het gaat om een Renault Megane Cabriolet 1998 1.6e met 172d km op de teller.
Vorige week stopte mijn auto ineens met mij naar huis brengen. Ik ben vrijdag ochtend zonder problemen naar mijn werk gereden, maar toen ik smiddags naar huis wilde gaan, wilde hij niet starten. Ik dacht al iets te missen toen ik het contact omdraaide, en inderdaad, ik hoorde de brandstofpomp niet.
Mijn auto is die zaterdag er op opgehaald door een garage, en die heeft het een en ander gecontroleerd. Op het moment dat de brandstofpomp direct op 12 volt aangesloten werd, werkte deze wel. Daarna probeerde hij de auto uit te lezen, maar dat lukte ineens niet meer. Toen hij de ECU er uit haalde om te checken, zag hij dat deze een kleine brandplek had... Er is dus kortsluiting geweest, zonder dat we enig idee hebben hoe dat is gebeurd.
Om een bepaalde reden heb ik ook ooit mijn zekeringkast moeten vervangen, mij auto liep toen prima, maar ik had problemen met de kast vanwegen een ophol geslagen knipperlicht. Wel liep mijn auto prima met deze ECU, zekeringkast en deze sleutel. Dus we dachten, we zetten deze set er in, dan zou hij het moeten doen, maar nog steeds doet hij helemaal niks, en ook deze ECU kunnen we niet uitlezen, terwijl deze wel goed is. De garage heeft het nu opgegeven, en ik ben bang dat als ik naar Renault zelf ga dat het een vermogen gaat kosten, dat is het laatste wat ik wil gaan proberen.
Mijn vraag: hebben jullie enig idee waar ik nu zou kunnen beginnen met kijken? Want ik wil wel graag dat dit autotje weer gaat lopen.