• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Renault Megane autoradio vervangen

Joel 6096698

Net ingestapt
Hallo,

Ik heb onlangs een tweedehands Renault Megane 1,6i van 2010 gekocht. Nu zou ik graag van deze auto de radio vervangen, zodat ik mijn eigen muziek kan afspelen via bluetooth, aux of usb.

Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en als het mogelijk is, waar ik dan dergelijke radio kan kopen? Mits de radio een specifieke vorm heeft.

Alvast bedankt!

Renault heeft verschillende modellen gehad, zit er op deze geen bluetoothfunctie ?
Dan kun je heel eenvoudig de muziek via je telefoon afspelen. Bij mijn Renault zitten er overigens ook aansluitpunten in de armsteun.

De Renault radio zou ik niet zo maar vervangen voor een andere radio, dit kan tot gevolg hebben dat verschillende functies gewoon niet meer werken. Of dat dit effect heeft op andere dingen in de auto. Informeer dus heel goed wat wel en niet kan voordat je hier aan begint. Of laat het anders gewoon doen.

Misschien kun je het informeren bij een Renault dealer.

kant en klaar setje:
3325029861_0.jpg

https://www.ebay.de/itm/JVC-AUX-USB-Bluetooth-MP3-Autoradio-fur-Renault-Megane-3-09-14-schwarz/333214240036

Als je stuurwielbediening hebt zul je een kabelset moeten kopen, en die kunnen wel prijzig zijn (+€100)

Ik heb lang gezocht, maar ik vind niet meteen of het zomaar kan werken.

Een bluetoothfunctie zit er bij mij niet op. Ik heb enkel een RCA-aansluiting met een rode en witte input maar heb hiervoor al een kabel gekocht en deze lijkt niet meer te werken.
Ik heb wel radio’s van Renault zelf gevonden maar ik weet inderdaad dus niet of deze voor conflicten kunnen zorgen. Ik zoek nog wat verder dan.

Bedankt!

Joel 6096698 zei:
Zo een setje was ik nog niet tegengekomen. Ik heb inderdaad stuurbediening. Staan deze kabels ook op ebay?

zie ik niet zo snel, maar kwam wel deze tegen. zou verder eens kijken op megane forums, komt het vervangen van de radio vast wel ter sprake.

Kan je niet beter een 2e hands originele radio kopen die dat wel heeft?

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/renault/model/megane/onderdeel/radio-cd-speler/onderdeelid/4893179/

Nou bij mijn megane 2 uit 2008 heb ik een bleutooth ontvanger aangesloten op de cd wisselaar ingang en dat werkt prima.
Lijkt mij dat die ook op jouw auto zou passen, mits je de originele radio hebt.
Heb je het al opgelost?

Terug
Bovenaan