Renault Clio

Ik denk dat dit toch echt een auto is die je in het echt moet zien om een goede indruk te krijgen.
Ik wissel per foto of ik het wat vind of niet merk ik.

Vooral die Grill vind ik vaag met het Rood wat niet helemaal naar beneden doorloopt.

Qua motorkap en voorlichten doet hij mij aan mijn huidige Mazda 2 denken.

Sowieso wel een verademing om een normale B-segmenter te zien worden aangekondigd in tussen alle SUV/Crossover modellen.

Wat ik op de foto`s zie vind ik het een geslaagd model. Met de techniek zit het tegenwoordig ook wel goed bij Renault. Zal het succes voortzetten verwacht ik.

Ik heb het op de homepage ook al gezegd en hoewel het na een paar dagen beter lijkt dan op het eerste gezicht: ik weet zeker dat ik niet vrij snel op deze Clio VI ga overstappen komende vanuit een Clio V uit 2020 (voor facelift). Het profiel heeft meer weg van een Cora/208 en het front is een mix tussen Seat en Ford. Het is het voor mij toch niet. En dat terwijl ik de Clio V wél direct bij introductie een mooie auto vond! En ik kan zeggen dat dat goed voelt want na vijf jaar verveeld die nog niet qua design, de auto voelt niet oud aan.

Zo na een paar dagen kan ik het ontwerp toch best goed waarderen, als ik het maar niet teveel vergelijk met de huidige Clio die ik na de facelift erg mooi vind. Qua profiel toch wel heel erg Corsa/Ypsilon. Interieur ziet er goed uit.

Maar mooi dat Renault weer met een conventionele b-segmenter komt.

Terug
Bovenaan