Remschijven ook vervangen?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Blijkbaar is tijdens het rijden?? of na een rit één van mijn remblokken voor eraf gevallen, in ieder geval zo lijkt het. 3 blokjes zitten nog op de houder, 1 blokje is compleet weg. Hierdoor zitten er nu enkele groeven (zie foto) in de schijf, mijn vraag is moet ik nu ook de schijven vervangen of is alleen de remblokken voldoende?

De groeven zijn voelbaar met je nagel, verder zit er nog +/- 21.1 mm op de schijf waar 20 is toegestaan.

Het gaat om de voorschijfremmen van een Ford focus MK1.2 2004
foto
foto2

Erwin

Huh? De hele voering van je blok weg? Dat ken ik wel van een trommelrem. Blijft de klauw niet hangen? Ben geen apk keurmeester, maar mijn inschatting zou zijn dat deze schijf apk afkeur is.

Gewoon meevervangen.
Zo duur zijn die schijven niet, en ook niet een onderdeel waar je een risico mee wilt lopen

Hoeveel kost een setje schijven? Paar tientjes? Je hebt het al gedemonteerd zo te zien, dus het is geen extra werk om ze te vervangen. Ik GOK dat het geen heel groot probleem is om de oude weer te monteren maar ik persoonlijk zou er direct nieuwe op zetten.

Ik zou de remschijven meevervangen, de kans is groot dat je anders remkrachtverschil op de voorwielen krijgt.
Wel apart dat de remvoering loskomt van de houder, zaten deze blokken er nog niet zo lang op?

Dankjulliewel voor de reacties, zojuist ook schijven besteld dus die zal ik ook vervangen:)

Van de remvoering snap ik het ook niet...

Navierp zei:
Dankjulliewel voor de reacties, zojuist ook schijven besteld dus die zal ik ook vervangen:)

Van de remvoering snap ik het ook niet...

Heb je de remblokken zelf al een keer vervangen? Je kunt eventueel de foto's van
de remblokken naar de leverancier opsturen, wellicht hebben die een verklaring.

Sowieso altijd schijven met blokken vervangen. Alleen blokken vervangen is een goedkope manier om veel te lang met je remschijven te doen...
(schijven gaan gemiddeld 1,5x zolang mee als een blok, dus je hebt met het 2e setje altijd veel te dunne schijven als die blokken op zijn)
In dit geval is de schijf beschadigd doordat je al door je blok heen bent. Dus dan is vervangen niet meer een vraag maar een must.

Een afgebroken blokje komt wel eens voor. Meestal hoor je echter wel als dat gebeurt.
Zorg even dat je controleert of je remklauw niet blijft hangen. Zorg er sowieso voor dat de geleidebussen of stiften goed ingevet zijn. Dat voorkomt al een hoop onnodig leed. Remklauw moet in principe met de hand over die bussen heen en weer geschoven kunnen worden zonder problemen.
Remcilinder kan ook vast hangen, maar dat merk je bij het terugdrukken vrij snel.

Remvloeistoflampje niet gaan branden?

Terug
Bovenaan