Remschijf zit vast

ramon 7388217

Net ingestapt
Beste forumleden,

Ik heb een Ford focus uit 2009 en ik wou mijn remschijven en blokken (achter) vervangen dus wiel eraf remblokken eraf maar mijn remschijf wil niet los.... Ik dacht even laten schikken met een hamer helaas geen resultaat hij zit muurvast. Heeft iemand een oplossing misschien een poelietrekker maar ik weet niet of dat kan als je die op je naaf zet?

Wat houd even laten schrikken in? Je moet soms behoorlijk beuken om ze los te krijgen.
Poelietrekker kan ook, moet dan wel een hele grote zijn, de meeste poelietrekkers krijg je niet over de schijf heen. En als ze met een paar goede tikken van een hamer niet los komen, gaat een poelietrekker het er ook moeilijk mee hebben.

Je hebt trouwens wel het schroefje er uit gedraaid, mocht die er in zitten?

Zou de boel ook heel goed schoonmaken en schuren voordat je de nieuwe schijf er op zet, zodat hij er weer netjes vlak op komt te liggen, en dan zit hij hopelijk de volgende keer ook niet zo vast.

Ik had wel aardig getikt op de achterkant en voorkant lijkt echt om mijn naaf vast te zitten. Ik had alleen gelezen dat je de lagers kapot kan slaan dus ook niet met heel veel geweld gedaan.

Schroefje zit er niet op als ik naar de nieuwe schijven kijk zie ik ook nergens een gat waar dat in kan zitten. Dus denk niet dat dat erop zit

Dan heb je zo te horen niet hard genoeg geslagen. ;)
Niet tegen de achterkant slaan, op de voorkant rond de naaf. Waar de wielgaten zitten. Het kan echt wel wat hebben, tijdens het rijden krijgt het ook een hoop te verduren.
Geen gigantische hamer, gewoon een normale hamer, en goed uithalen. Kan er echt wel tegen. Een, of een paar tikken en dan komt hij er waarschijnlijk zo vanaf.

Kan hoor, soms zit er een schroefje in, soms niet. Je zal niet de eerste zijn de schijf er maar niet af krijgt, omdat het schroefje er nog in zit. :LOL:

Terug
Bovenaan