Remklauw zuiger gaat niet terug. Alfa mito

Nick 4513435

Net ingestapt
Hoi ik ben de remblokken + schijven achter aan het vervangen en heb een remklauw zuiger terugsteller maar krijg deze met geen mogelijkheid terug gedraait, heb een terugsteller.

Heeft iemand hier nog tips of trucs voor ?

hebt u ne foto??. heeft u een handrem op de achterklauwen??. want dat moet u speciaal gereedschap hebben om die terug te draaien. kost een paar tientjes.

Meestal zotten er 2 terugstellers in de set: linksdraaiend en rechtsdraaiend.
Beide geprobeerd?

Nick 4513435 zei:
Hoi ik ben de remblokken + schijven achter aan het vervangen en heb een remklauw zuiger terugsteller maar krijg deze met geen mogelijkheid terug gedraait, heb een terugsteller.

Doorgaans is het een kwestie van druk zetten en draaien tegelijkertijd. Het is even een slag. Je hebt al een terugsteller, wat voor één? Ik gebruik zo'n universeel sleuteltje:

https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/autogereedschap/image/cache/full/ef9a5c5cdb97320c60a0d3f65030bdf8ff99fe74.jpg

Om druk te zetten, zet ik er een kleine lijmklem op (handvast, hoeft niet loeistrak), met een schroevendraaier door de gaten kun je vervolgens draaien. In een paar slagen is de zuiger dan helemaal terug.

snelle willy zei:
hebt u ne foto??. heeft u een handrem op de achterklauwen??. want dat moet u speciaal gereedschap hebben om die terug te draaien. kost een paar tientjes.

Handrem kabel ligt er helemaal af dus zou geen punt moeten zijn

Hotdog zei:
Meestal zotten er 2 terugstellers in de set: linksdraaiend en rechtsdraaiend.
Beide geprobeerd?

Ze moeten beide rechtsom.terug gedraaid moeten worden met linksom draai ik hem.eruit ik heb hem wel een stukje er uit gekregen maar hij gaat niet terug in niet eens een klein stukje hefboom geprobeerd te maken maar lukt helaas niet dus ik ga morgenochtend de klauw uit elkaar halen

s velthuis zei:
Nick 4513435 zei:

Doorgaans is het een kwestie van druk zetten en draaien tegelijkertijd. Het is even een slag. Je hebt al een terugsteller, wat voor één? Ik gebruik zo'n universeel sleuteltje:

https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/autogereedschap/image/cache/full/ef9a5c5cdb97320c60a0d3f65030bdf8ff99fe74.jpg

Om druk te zetten, zet ik er een kleine lijmklem op (handvast, hoeft niet loeistrak), met een schroevendraaier door de gaten kun je vervolgens draaien. In een paar slagen is de zuiger dan helemaal terug.

Geen beweging in te krijgen heb er inderdaad speciaal gereedschap voor een 21 delige terugstel set van hbm de ene kant werkte wel , dus ik ga morgen de klauw uit elkaar halen , maar vind het alsnog raar ik heb onder het rubber gekeken geen corossie of roest te zien

Terug
Bovenaan