Remblokken op na 3weken???

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ja ik ben verneukt. 3 weken geleden heb ik mijn Suzuki Jimny bij een "mannetje" gebracht voor nieuwe remblokken.
Afgelopen weekend heb ik nieuwe velgen en banden gemonteerd en zie ik dat mijn "nieuwe" blokken compleet af zijn.
Dus ben ik vandaag maar even verhaal gaan halen en kwam hij met het verhaal dat of mijn blokken kleven of dat er een productiefout in de blokken hebben kunnen zitten. Ik geloof er niets van maar kan het zijn dat er toch een reden voor kan zijn dat mijn blokken na max 600 km af zijn.

Harm76 zei:
Ja ik ben verneukt.

o_O

Maar verder: ik ben bang dat je een oor is aangenaaid. Als de blokken zouden 'kleven' -waar ik overigens nooit van gehoord heb o_O- dan had 'ie dat wel even mogen melden bij montage.

Oja, er zwerft hier ook ergens een Harm78 rond, beetje verwarrend :LOL:

Ik geloof niet dat het blijven hangen van de remmen ervoor kan zorgen dat je binnen 3 weken door de blokken heen bent, bovendien is het onlogisch dat zowel links- als rechtsvoor beiden blijven hangen. Maar, naar wat ik zo kan ontdekken zijn nieuwe blokken voor de Jimny ook maar 15 millimeter dik...

De remblokken zijn gewoon niet vervangen. Dat is wel duidelijk. Je krijgt remblokken echt niet versleten in 600 km zonder rokende en/of brandende remmen. Ook als de blokken zouden kleven, dan zou je dit zeer snel ( 10 km rijden of minder) gaan ruiken.

Excellentie zei:
De remblokken zijn gewoon niet vervangen. Dat is wel duidelijk. Je krijgt remblokken echt niet versleten in 600 km zonder rokende en/of brandende remmen. Ook als de blokken zouden kleven, dan zou je dit zeer snel ( 10 km rijden of minder) gaan ruiken.

Niet echt, als ze slepen ga je het niet zo snel merken. Wat jij in gedachten hebt is als ze gewoon vast zitten.

Hoelang heb jij met de vorige set remblokken gedaan?

Lijkt mij duidelijk dat je met eenzelfde gebruik / rijgedrag toch wel een ongeveer even lange gebruiksduur mag verwachten. Dat zal meer dan 600 km zijn..

Ik weet alleen niet of het zin heeft 'verhaal te halen bij een mannetje'..

Terug
Bovenaan