Rem problemen Fiat Grande Punto

Silver114

Startmotor
Hallo autoliefhebbers!

Ik zit met een probleem. De rechter achterrem van mijn Fiat Grande Punto loopt aan. Soms. Soms niet.

Vorig weekend was deze vastgelopen en heet geworden, dus de ANWB gebeld. Die heeft de remslang afgeknepen zodat ik (tijdelijk) weer verder kon. Leek hem echter dat het niet de remklauw was, want deze zag er nog goed uit.

Nieuwe remklauw alsnog besteld voor de zekerheid, deze is gisteren door de garage gemonteerd. Maar vandaag liep de rem weer heet aan, dus rechtsomkeert naar de garage. Probleem lijkt niet in de remmerij rechtsachter te zitten. Zat toen ik hem afleverde niet vast, na een proefritje van de garage weer wel. Alles weer opnieuw gemonteerd en goed vrij gemaakt, maar leek niet te helpen.

Half jaar geleden in februari heb ik linksachter een vastzittende rem gehad, daar is toen de remklauw vervangen, remblokken en remschijven aan beide zijden toen ook. Misschien relevant voor het probleem nu.

Het zou volgens de meneer van de ANWB en volgens de garage aan het ABS systeem kunnen liggen. Verstopte leiding of iets in de pomp.

Enige ervaring / idee waar het aan kan liggen? Zijn er nog andere verklaringen naast de ABS? Dan zou ik die ook graag weten.

PS. Nu heeft vandaag na dit voorval en eerder veel gezeur aan mijn vervoer, mijn werkgever toegezegd dat ik een leaseauto krijg. Dit kan allemaal vrij snel geregeld worden.

Daardoor zit ik met de volgende vraag, niet helemaal on topic, maar voor nu de beste plek om mijn vraag te stellen aan mensen met meer ervaring dan ik.

Hoe kan ik deze auto het beste verkopen? Eerst de problemen met de rem / ABS zelf verhelpen en daarna in de verkoop, of verkopen voor minder met de mankementen erbij? Zit een beetje in de knel. Heb afgelopen jaar heel veel aan de auto gedaan qua onderhoud, ruim €4400... Dus zonde om eigenlijk om te verkopen, maar goed, that's life.

Super bedankt alvast voor de reacties!
 
Klinkt als een remkrachtverdeler die vast blijft hangen of een remslang die intern aan het vergommen is waardoor de vloeistof niet meer altijd goed terugstroomt.

Hou rekening met bijtelling bij een lease-auto.
Je kunt ook de keuze maken om die alleen voor zakelijke kilometers te gebruiken.
Betekend geen bijtelling, wel goed vervoer naar het werk maar voor de prive ritten gebruik je dan de punto nog (die kun je van de bespaarde bijtelling mogelijk gewoon bekostigen).
Reparaties kosten altijd geld. Maar met een vastzittend remsysteem ga je hem niet makkelijk verkocht krijgen vrees ik.
 
Klinkt als een remkrachtverdeler die vast blijft hangen of een remslang die intern aan het vergommen is waardoor de vloeistof niet meer altijd goed terugstroomt.
Dank voor je reactie! De remslangetjes zijn aan beide kanten ook nieuw. Dus dat lijkt mij sterk.

Is het bij de remkrachtverdeler niet zo dat meerdere van de remmen daar last van zouden moeten hebben? In mijn geval is het telkens rechts achter.

Mijn gevoel nijgt toch naar het ABS systeem. Maar ik ben een leek, dus dat baseer ik puur op mijn onderzoek van de afgelopen dagen haha.
 
Bij de abs pomp Abs kan ook nog dat er een plunjer vast zit of slecht beweegt inderdaad.
Veel remkrachtverdelers doen beide zijden tegelijk bedienen, maar het kan ook zijn dat er 2 plunjers zijn gebruikt of dat aan 1 zijde troep in zit. Het blijft een gescheiden systeem.
 
@Pobresh Nogmaals dank voor de snelle reactie, heel fijn.

zou het om de boel weer wat schoner te krijgen voldoende zijn om de remvloeistof te vervangen? Of is het echt noodzakelijk om de remkrachtverdeler er even uit te halen.
 
Terug
Bovenaan