RDW check 2e handse auto

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen!

Ik heb een bijna 3 jaar oude auto op het oog welke 29000 (afgerond) gereden is.
Via kentekencheck alles opgevraagd, blijkt dat de RDW aangeeft dat de km stand onlogisch is.
Scrol ik dan door naar de geregistreerde km standen dan zie ik er 2. Waarvan alle twee oplopend zijn tm de huidige stand. Alhoewel de auto de afgelopen 7 maanden maar 4k heeft gereden zie ik dus niets geks.
Heeft iemand een idee waarom de RDW dit kan melden, terwijl de tellerstanden gewoon lijken te kloppen? Ga dit zeker bij de dealer aankaarten en vragen het bij de

Auto encyclopedie zei:
Is het een import auto?

Geen import en te koop bij een bekende dealer.
Zoals gezegd als ik de 2 voorgaande tellerstanden bekijk, dan zie ik niets geks. Hij heeft 25k gereden in anderhalf jaar (was een lease). Daarna in 7 maanden dus maar 4k erbij.

zal wel iets met de eerste registratie in nederland ten opzichte van eerste afgeven kenteken zijn.

met andere woorden. de auto is mogelijk iets ouder dan dat een kenteken is afgegeven, dat kan er voor zorgen dat er voor de eerste kilometer registratie gerommeld kan zijn (wat niet hoeft te betekenen dat dat ook daadwerkelijk hoeft te zijn.

wat is het kenteken?

Tja ooit een keer iemand die een verkeerde stand invoert dan krijg je dir.

Je kunt eens op finnik.nl kijken zie je ook het aantal eigenaren en of er opmerkingen zijn geweest bij apk.

Bij import geeft men geen oordeel, blijft over : vaudtje bij het invoeren of inderdaad gerommel

4056478 zei:
Scrol ik dan door naar de geregistreerde km standen dan zie ik er 2. Waarvan alle twee oplopend zijn tm de huidige stand.

Fout gemaakt bij invoeren kan dus niet, want TS geeft aan dat er maar twee ingevoerde standen zijn en dat die oplopend zijn = logisch zijn.

Kan het misschien dat er nog te weinig standen zijn omdat men een minimum aantal hanteert (hoewel ik dan de kwalificatie 'geen oordeel' zou verwachten)?

Inderdaad gewoon even bellen, mogelijk als alles toch goed blijkt te zijn zou ik gelijk zo regelen dat het weer op logisch komt te staan mocht je daar in de toekomst gezeur mee krijgen bij eventuele verkoop ooit

Sorry voor de late reactie.
Bij het opvragen van de km standen zijn ze van oud naar nieuw: 13, 25.445 en 28.416.
Volgens mij allemaal logische standen?

Frits79 zei:
Volgens het rdw is er een kilometerstand ingevoerd die lager is dan het voorgaande.

Dat snap ik. Ik heb zelf op 2 kentekencheck sites een controle opgevraagd mbt kilometerstand. Maar beide keren zie ik alleen oplopende standen staan...

Terug
Bovenaan