A
Anoniem
Guest
Vanochtend merkte ik op dat bij accelereren er een vreemd geratel/getik uit het vooronder komt bij accelereren. Dit geluid lijkt overeen te komen met het stijgende toerental, dus hoe meer toeren hoe meer geratel. Het geluid laatst zich het best omschrijven als een soort van droog geratel of getik. Bij constante snelheid is er niks te horen, bij handmatig terugschakelen is niks te horen (bij geen enkel toerental), in neutraal ook niks en bij gas geven in neutraal merkte ik ook zo snel niks op al was dat langs de snelweg terwijl ik half in de auto hing om gas te geven.
Ik heb weinig verstand van techniek maar met wat ratio lijkt het me niet in de motor zelf te zitten aangezien het geluid er niet is bij hogere toerentallen zonder belasting. Dus dan zou je denken aan de automaat of wellicht een mechanisch geluid zoals een loszittende uitlaat wellicht? Wat googlen gaf ook nog als optie een loszittend hitteschild of een inlaatnokas.
Hebben jullie wellicht een idee en zouden jullie hier nog mee naar de garage rijden?
Ik heb weinig verstand van techniek maar met wat ratio lijkt het me niet in de motor zelf te zitten aangezien het geluid er niet is bij hogere toerentallen zonder belasting. Dus dan zou je denken aan de automaat of wellicht een mechanisch geluid zoals een loszittende uitlaat wellicht? Wat googlen gaf ook nog als optie een loszittend hitteschild of een inlaatnokas.
Hebben jullie wellicht een idee en zouden jullie hier nog mee naar de garage rijden?