Rare geur

Vincewnt 5552967

Net ingestapt
Ha,

Ik heb een Fiat Doblo uit 2011.

Sinds een week heb ik een rare geur hangen in mijn auto, wat lijkt te komen uit de motorkap van mijn auto dat ontstaat tijdens het rijden. Vooral bij stilstand ruik ik het goed.

Na de 2e autorit dat ik de geur rook, zag ik bij het parkeren ook rook komen uit de motorkap rechtsvoor mijn auto. De motor was volgens de meter niet oververhit.

De geur lijkt op verbrand rubber, (en volgens mijn vriendin ruikt het ook een beetje naar ruitensproeiervloeistof).

Uiteraard ben ik naar mijn garage gegaan, maar hij zegt niets te kunnen vinden.

Op zijn woord dat het geen schade kon doen ben ik verder gaan rijden; maar ik blijf het ruiken.

Na mijn laatste autorit heb ik, voordat ik de motor uitzette, de motorkap open gedaan om te kijken of ik iets opmerkelijks zag. Het enige dat ik opvallend vond was dat er een brandend licht uit de motor kwam. Ik ben een leek, dus weet niet of het een rare vraag is: maar is dit normaal?

Foto 1

Foto 2

Groetjes,
Vincent

Heb je de kachel en alle slangen uitstroom openingen al nagekeken? ik heb wel eens een auto gehad waarvan de kachel vol dennennaalden zat met als gevolg dat zodra ik de kachel aanzette een dikke boslucht kreeg. Na het schoonmaken was de lucht ook weg. Je kan ook eens kijken of er een stuk geluidsmat tegen een warm deel aan komt of dar er ruitenvloeistof ergens in je kachel komt. Gelukkig heeft je garage al onder de motorkap gekeken, tijdje terug had mijn vrouw een rat onder de kap van de focus en die begon ook erg lekker te ruiken:T beest weggehaald en wat deo gespoten toen was na een dag de geur ook weg.

succes

Vincewnt 5552967 zei:
Ha,

Ik heb een Fiat Doblo uit 2011.

Sinds een week heb ik een rare geur hangen in mijn auto, wat lijkt te komen uit de motorkap van mijn auto dat ontstaat tijdens het rijden. Vooral bij stilstand ruik ik het goed.