Rappe degelijke diesel?

WillemVeen1952

Net ingestapt
Beste,

Ik ben opzoek naar een rappe en degelijke diesel, mijn budget is zo rond de € 10K.

Automaat of schakel maakt mij niet veel uit, een hoge km stand ook niet direct, mits goed onderhouden.

Wat ik belangrijk vind? Souplesse, trekkracht, degelijkheid en vooral veel koppel. Kortom een diesel dus!

Hatchback, station of sedan is allemaal prima. De auto mag wat zuinig zijn (dus bij normaal rijgedrag) moet 1 op 17 wel haalbaar zijn.

Volvo V60 D4, de V40 is net al genoemd.
Renault Laguna 2.0 DCI
Ford Mondeo 2.0 TDCI
Peugeot 308 2.0 HDI
Citroën C5 2.0 HDI

R 1891055 zei:
CUT

Wat ik belangrijk vind? Souplesse, trekkracht, degelijkheid en vooral veel koppel. Kortom een diesel dus!

CUT.

Nee, kortom een turbo, koppel komt van de turbo niet van de diesel...

Kees 9379262 zei:
R 1891055 zei:
CUT

CUT.

Nee, kortom een turbo, koppel komt van de turbo niet van de diesel...

Niet helemaal waar, compressie doet ook nog iets.

Ik heb 600 Nm met een 1852 turbootje op 1,9 bar druk. Moet je eens kijken wat voor turbo je nodig hebt met een benzine om dat koppel te halen. Pk is makkelijk daar moet je gewoon toeren voor draaien. Dat feest is helaas al bij 5200 tpm al afgelopen.

Ach ja enkel een Tesla of een Porsche red het een beetje.... De rest rijd je zoek.

Gezien de vorige topic starts van TS en gebrek aan reactie is discussie voeren en tips geven niet gewaardeerd ;)

Terug
Bovenaan