Radio gaat niet meer aan (Fiat Stilo 2004)

Max 7771562

Net ingestapt
Hallo,

Ik heb 2 dagen geleden een Fiat Stilo uit 2004 gekocht.
Helaas gaat de radio daarvan niet meer aan. In eerste instantie ging de radio nog aan en uit soms, maar nu helemaal niet meer. Het betreft niet de originele radio.

Ik heb eens naar de bekabeling gekeken maar heb er helaas geen verstand van.

Hieronder enkele foto's van de bekabeling. Heeft dit wellicht iets te maken met de rode kabel die los zit?

XsF7xh3

e1JkNeO.jpg

ESSsWTs.jpg

EDIT:

Alles is nu weer werkend, maar de nieuwe radio past niet in mijn auto. Zie mijn laatste bericht in dit topic.

Max, misschien kun je al je vragen en meldingen over je auto in één topic houden? Dan kunnen wij makkelijker overzicht houden van wat er zoal is gebeurd en gedaan over het verloop van de tijd. Als er een nieuw onderwerp aan de orde is, kun je in de startpost het onderwerp van het topic aanpassen aan het actuele punt van aandacht.

Aan het kroonsteentje zit een gele draad, je ziet dat deze nergens aan verbonden is, grote kans dat als je dat rode draadje in het kroonsteentje stopt zodat 'ie contact maakt met de gele draad dat alles weer prima werkt (y)

Heb je de koperdraad in de rode draad weer netjes rechtgemaakt? En weet je zeker dat 'ie goed contact maakt met het metaal in het kroonsteentje?

Anders kan de zekering misschien slecht zijn, dat is dat doorzichtige oranje blokje in de radio. Trek die er uit en kijk of er geen breuk in het metaal zit.

Back Up en memory is geel zie ik op de radio staan. Dus die losse rode draad heeft constant prik er op staan denk ik. Misschien is je radio gewoon al z’n zenders kwijt en moet je opnieuw de zenders instellen. Als ik de foto vergroot waar de zekering van de radio te zien is is deze nog wel heel. Maar als de losse rode draad het ijzeren omhulsel (massa) van de radio geraakt heeft kan er een zekering van de auto zelf zijn doorgebrand.

Desondanks dat de radio het af en toe wel of niet deed; heb je alle zekeringen gecontroleerd?

De zekering uit het zekeringenkastje was inderdaad doorgebrand.
Deze vervangen en vervolgens ging de radio wel aan, maar deze bleef maar aan- en uitgaan.

Zojuist mijn nieuwe radio binnengekregen (2-din): https://www.amazon.nl/gp/product/B07QDSDLRZ/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Maar deze past niet in mijn auto.
Het frame wat bij de radio zat past namelijk niet in dit metalen frame:
LsmN0ngM3xWd8rFs1YucZYUa.jpg

Als ik het frame wat bij de radio zit er niet in doe, en de radio in bovenstaand frame heb ik dit:
v5swio1bveznxbboWcH8RCff.jpg

Maar als ik nu een kapje koop zoals deze:
4YIMEgRwTGrGSpymPXGnBghr.jpg

Gaat dit dan wel passen? Of is er een andere oplossing om de radio passend te krijgen?

Je hebt echt zo'n kapje (ook wel inbouwframe genoemd) nodig. Kun je kopen bij de Fiat dealer voor een paar tientjes, vaak ook te vinden op Ali enzo maar de pasvorm is niet altijd perfect. Maar heb je de radio al aangesloten om te testen of alles werkt?

Zadelsnuiver zei:
Je hebt echt zo'n kapje (ook wel inbouwframe genoemd) nodig. Kun je kopen bij de Fiat dealer voor een paar tientjes, vaak ook te vinden op Ali enzo maar de pasvorm is niet altijd perfect. Maar heb je de radio al aangesloten om te testen of alles werkt?

Heb het inbouwframe gekocht bij Amazon voor ongeveer €20.
Radio heb ik inderdaad aangesloten en deze werkt gewoon.

Terug
Bovenaan