Guest
Beste autodokters,
- Olie knettert niet als ik aansteker bij de oliestok houd.
- Olie ziet er redelijk normaal uit.
- Peil is ook normaal denk ik, alhoewel de gehele stok olie erop heeft, zit het meeste olie precies bij de 2 gaatjes.
- Geen mayonaise goedje te zien, niet bij oliedop ( zit trouwens helemaal geen olie ) en niet op stok.
- De verwarming doet het na ongeveer 10 min warm draaien.
- De bovenste radiatorbuis word warm ( niet te heet ).
- Onderste niet.
- Auto heeft denk ik nog normaal vermogen. ( Heb hem pas 1 maand )
Een maand geleden lag er een vochtplek onder mijn radiateur. Aan de onderkant van de radiateur zag het er idd nat uit. De motor raakte niet oververhit. Het overloop reservoir is helemaal leeg. Nog korte afstanden mee gereden ( niet verder dan 10km ).
Nu ben ik naar de garage geweest en de autodokter zegt dat de radiateur vervangen moet worden. Hij heeft alleen met een zaklamp eronder gekeken en zei: "Die is zo lek als een vergiet!" Toen ik zei dat ik eerst het zelf wilde proberen het op te lossen heeft hij er koelvloeistof bij gedaan. Er kon maar 1 liter bij! Vond hij ook vreemd.
Eergisteren was het redelijk benauwd en warm en de hittesensor begon dit keer wel boven het midden uit te komen. Ik heb de auto aan de kant gezet en laten afkoelen voordat hij boven het kleine streepje kwam. Dus nog vóór de dikke streep met de 'H'. Ik kon er ( toen hij was afgekoeld naar gemiddeld niveau ) nog 4 kilometer mee rijden voordat hij weer die hoogte kwam. Nu rijdt ik er niet meer mee, het is te warm en ik wil niet de auto total los rijden.
Wat kan ik nu het beste doen?
Kan ik het beste een nieuwe radiateur kopen en die laten installeren, of eerst vragen of ze het willen doormeten om te kijken waar de lek precies zit? ( Ja, had hij meteen moeten doen, maar goed )
Of iets anders?
Beste groet,
Ronald
- Olie knettert niet als ik aansteker bij de oliestok houd.
- Olie ziet er redelijk normaal uit.
- Peil is ook normaal denk ik, alhoewel de gehele stok olie erop heeft, zit het meeste olie precies bij de 2 gaatjes.
- Geen mayonaise goedje te zien, niet bij oliedop ( zit trouwens helemaal geen olie ) en niet op stok.
- De verwarming doet het na ongeveer 10 min warm draaien.
- De bovenste radiatorbuis word warm ( niet te heet ).
- Onderste niet.
- Auto heeft denk ik nog normaal vermogen. ( Heb hem pas 1 maand )
Een maand geleden lag er een vochtplek onder mijn radiateur. Aan de onderkant van de radiateur zag het er idd nat uit. De motor raakte niet oververhit. Het overloop reservoir is helemaal leeg. Nog korte afstanden mee gereden ( niet verder dan 10km ).
Nu ben ik naar de garage geweest en de autodokter zegt dat de radiateur vervangen moet worden. Hij heeft alleen met een zaklamp eronder gekeken en zei: "Die is zo lek als een vergiet!" Toen ik zei dat ik eerst het zelf wilde proberen het op te lossen heeft hij er koelvloeistof bij gedaan. Er kon maar 1 liter bij! Vond hij ook vreemd.
Eergisteren was het redelijk benauwd en warm en de hittesensor begon dit keer wel boven het midden uit te komen. Ik heb de auto aan de kant gezet en laten afkoelen voordat hij boven het kleine streepje kwam. Dus nog vóór de dikke streep met de 'H'. Ik kon er ( toen hij was afgekoeld naar gemiddeld niveau ) nog 4 kilometer mee rijden voordat hij weer die hoogte kwam. Nu rijdt ik er niet meer mee, het is te warm en ik wil niet de auto total los rijden.
Wat kan ik nu het beste doen?
Kan ik het beste een nieuwe radiateur kopen en die laten installeren, of eerst vragen of ze het willen doormeten om te kijken waar de lek precies zit? ( Ja, had hij meteen moeten doen, maar goed )
Of iets anders?
Beste groet,
Ronald