Radiateur blijft koud

Guest
Goedenavond.

Voor de kenners misschien een makkelijke vraag, voor mij wat moeilijker. De radiateur van mijn auto blijft koud en de koelvin slaat niet aan waardoor de temperatuur oploopt als de kachel niet op stand 4 vol open staat.
Komt dit doordat de thermostaat dicht blijft ? De onderste koelslang blijft overigens ook koud.

Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,
Sven van de Wiel

Beste Sven,

Het lijkt of de thermostaat inderdaad niet open gaat. Je zou 'm in een pan met kokend water kunnen doen om 'm te testen.

Mvgr,

Geen idee om wat voor auto / motor het gaat, maar thermostaten kosten vaak bijna niets.... Controleer wel of de radiator nog voldoende doorstroomt en niet verstopt zit, anders zal die ook vervangen moeten worden.

thermostaat inderdaad lijkt me. Vaak een goedkoop en simpel klusje. Voor Mijn Corsa was het iets van 15 euro en een half uurtje werk toen ik het zelf deed.

De nieuwe thermostaat opent pas bij 108 graden, de radiateur en slangen worden nu wel warm en de koelvin slaat aan maar dus wel pas bij 108 graden. Is dit niet een beetje hoog?

Pietzoveel zei:
Om welke auto en welke motor gaat het?

Het gaat om een opel corsa D uit 2010
motor durf ik niet zeker te zeggen maar het is een ecotec Opel Corsa D 1.2 16_V (63kW) 86pk
Als het goed is de volgende motorcode A 12 XER

103 graden zou de openingstemperatuur moeten zijn en 92 graden in warme streken.... 108 lijkt een beetje hoog.

Terug
Bovenaan