Raar geluid na APK

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Een maand geleden heb ik de APK gehad van mijn auto (Mazda uit 2000). Een paar dingen moesten gerepareerd worden, waaronder de kogel van een van de wielen, deze is vervangen. Toen ik naar huis reed hoorde ik een raar geluid bij het remmen (verminderen van snelheid). Als ik op een laag snelheid kom (<20 km/uur), maakt de auto een raar geluid, een beetje vergelijkbaar met een accu die op gaat totdat ik stil sta, dan is het geluid weg.

Het geluid komt naar mijn idee van de kant waar de kogel is vervangen, alleen weet ik niks over auto's, dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat het daar aan ligt. Het geluid is ook niet altijd hoorbaar, maar soms.

Kan iemand herkennen waar dit aan kan liggen?

Volgende keer gelijk omdraaien en naar de reparateur gaan.

Ze hebben aan je wielophanging gesleuteld, je hoort vervolgens een raar geluid en je doet er niets mee?

Op basis van de beschrijving zou ik het niet kunnen zeggen. Iets niet goed aangedraaid? Ankerplaat iets verbogen?

Gewoon gelijk teruggaan.

Bedoel je kogellager? Ga even terug naar de garage, als er dan echt iets mis is heb je in ieder geval al laten weten dat er iets is, er is al een maand voorbij dat is best lang. Misschien kan je ook het geluid opnemen op je telefoon, dat scheelt de garage weer een proefrit.

Ik ben de volgende dag terug gegaan om te betalen, toen was het geluid er niet. Ik heb het wel aangegeven.

Dan moeten ze er ook wat mee doen. Dus op de brug zetten en kijken wat er aan de hand is.

Terug
Bovenaan