raar geluid bij peugeot 206

Kompart

Net ingestapt
Goedemorgen,

Sinds een paar maanden nu maakt mijn auto een geluid tijdens het rijden boven de 110/120. Hij maakt dit geluid niet altijd dus het is voor mijn garage ook een raadsel waar dit geluid vandaan komt aangezien hij dit geluid nooit maakt als ie stilstaat en heel zelden als ik onder de 80 rij of iets dergelijks.
Weten jullie misschien wat het is? Ik heb een filmpje geupload met het geluid.

https://www.youtube.com/watch?v=TKDSJMCPki4

heb je het idee dat het met de toeren meegaat? Volgens mij niet, ik zie je toeren iets zakken en het geluid gaat pas later weg.

Ik denk dat het iets van rijwind is, ergens strip die los zit, een stuk afval in je gril zoiets. Kijk eens of het bij tegen of meewind ook is, misschien valt je op dat het na een bocht in de snelweg minder is (wind staat anders) en als je het bij 90km merkt kan je misschien nog net een stukje achter een vrachtwagen rijden om te kijken of het dan minder wordt.

Zijn je banden en multiriemen nog goed?

V0RQ zei:
heb je het idee dat het met de toeren meegaat? Volgens mij niet, ik zie je toeren iets zakken en het geluid gaat pas later weg.

Ik denk dat het iets van rijwind is, ergens strip die los zit, een stuk afval in je gril zoiets. Kijk eens of het bij tegen of meewind ook is, misschien valt je op dat het na een bocht in de snelweg minder is (wind staat anders) en als je het bij 90km merkt kan je misschien nog net een stukje achter een vrachtwagen rijden om te kijken of het dan minder wordt.

Zijn je banden en multiriemen nog goed?

De banden zijn nog goed en zijn denk ik een halfjaar oud en volgens mijn garage kon hij geen slijtage vinden in of rond de motor. Hmm dat van de wind klinkt plausibel ik zal er opletten aangezien hij het geluid ook niet altijd maakt. Maar nu ik er over nadenk hij heeft geluid ook gemaakt terwijl ik gewoon stilstond en er geen wind stond.

Gierende lagers van je visco fan..., sporadisch komt dat geluid naar voren als je Visco aanslaat..., of soms ook te horen met gewoon rijwind.

Als het vochtig weer is, heb je kans dat het probleem even niet te ontdekken valt...,

2e optie is misschien een luidruchtige stuurbekrachtigingspomp ...., evt. olie verwisselen..

3e optie is versleten wiellagers?

Succes!

Koppelbaas zei:
Gierende lagers van je visco fan..., sporadisch komt dat geluid naar voren als je Visco aanslaat..., of soms ook te horen met gewoon rijwind.

Als het vochtig weer is, heb je kans dat het probleem even niet te ontdekken valt...,

2e optie is misschien een luidruchtige stuurbekrachtigingspomp ...., evt. olie verwisselen..

3e optie is versleten wiellagers?

Succes!

De 1e en 2e optie ga ik laten onderzoeken :), de 3e is al onderzocht en die zien er gewoon goed uit.

Kompart zei:
... Maar nu ik er over nadenk hij heeft geluid ook gemaakt terwijl ik gewoon stilstond en er geen wind stond.

Als dat echt zo is dan is het iets aan de motor zou je zeggen, een fluitende slang, gierende riem.

Een beetje garage heeft zo'n setje met 4 draadloze microfoons die ze overal kunnen vastzetten. Vraag of je garage of een andere dat heeft en ga er zelf een stuk mee rijden, twee onder de motor, twee onder de auto en misschien nog eens van plaats verwisselen geeft een hoop informatie.

auste97215.gif

https://www.garagetools.nl/automotive-tools-stethoscoop-nl.html

Terug
Bovenaan