[Quiz #6] - Raad het plaatje - Antwoorden en uitslag!

929V6

Asfaltkampioen
Welkom bij quiz #6! De quiz bestaat evenals #3 uit twee series van 10 plaatjes. De bovenste 10 zijn oudere modellen, de onderste 10 wat recenter. Het gaat ditmaal alleen om het merk en de modelnaam. Alle modellen zijn in Nederland geleverd en ik wil dan ook de in Nederland gangbare benaming zien, voor zover er mogelijk sprake is van badge engineering.

Puntentelling: er zijn 2 punten te verdienen per auto (1 punt voor merk, 1 punt voor model), dus in totaal 40 punten. Ontbrekende delen van een antwoord kunnen een half puntje aftrek kosten. Pas daarom goed op met overcomplete of incomplete antwoorden. Twee voorbeelden ter verduidelijking:
Overcompleet: als het plaatje een Ford Focus stationwagon laat zien, dan vind ik "Ford Focus" als antwoord prima, maar "Ford Focus hatchback" kost een half punt aftrek, want die (onnodige) toevoeging is simpelweg fout (tenminste, als op het plaatje duidelijk de achterkant te zien is natuurlijk).
Incompleet: als het plaatje een Toyota Yaris Verso laat zien, dan kost "Toyota Verso" een half punt aftrek; je zou immers ook een Avensis Verso of Corolla Verso bedoeld kunnen hebben. Voor het geval dat ze in de quiz voorkomen: "Mercedes" in plaats van "Mercedes-Benz" en "Alfa" in plaats van "Alfa Romeo" kost je een heel punt! Over "VW" in plaats van "Volkswagen" zal ik niet moeilijk doen, die afkorting gebruikt het merk zelf ook in het logo.
Graag ook de benaming gebruiken zoals 'ie in de prijslijst staat. Mensen hebben nog wel eens de neiging om bv. BMW E46 in te vullen, maar noem die dan alsjeblieft BMW 3-serie, dat maakt het voor mij wat makkelijker.

Meedoen kan door de antwoorden in een privébericht naar mij te sturen. Geen antwoorden of aanwijzigingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden. Tot aan de inzendtermijn mag je zo vaak als je wilt updates van je antwoorden sturen, maar wel graag telkens de volledige lijst van 20 antwoorden sturen (da's makkelijker met nakijken).

Inleveren kan t/m zaterdag 14 november 12:00. Ik zal in de openingspost bijhouden van wie ik inzendingen (en eventuele updates) ontvangen heb.

Veel succes en plezier!

Antwoorden ontvangen van:

- lybra (+ update)
- Jay DoubleYou
- Cosmic Blue Kadjar (+ update)
- Joel 1987
- Jamiro
- Tydelyck
- SVF
- Escher

Leuk! Ik heb hier zo op het eerste oog wel vertrouwen in dat dit goed gaat komen.

De eerste antwoorden zijn ondertussen binnengedruppeld. De opmerkingen met betrekking tot zowel overcompleet als incompleet zijn soms van toepassing!

Ik ben compleet, 40 punten in de pocket! :p

Foto #7 was de laatste ontbrekende en ik had eigenlijk al opgegeven dat ik daar nog op zou komen, maar bij stom toeval is dat alsnog gelukt. M'n oom heeft namelijk auto #5 in bezit gehad en in een nostalgische bui zat ik de auto's terug te kijken die m'n vader en ooms gereden hadden. Blijkt dat diezelfde oom ook auto #7 heeft gehad. Wat is nou de kans daarop?! o_O

Ik heb nr 4 wel gevonden na wat zoeken op internet.
Mijn eerste ingeving was goed qua land en zelfs qua merk, maar hij was wat ouder dan gedacht... :LOL:
Voor nr 1 zit er ergens in mijn achterhoofd wat te knagen maar... het wil maar niet doorbreken..:confused:
Gelukkig hebben we nog een weekje om erover na te denken!

Was er al iemand bezig met een nieuwe quiz, of zal ik er weer eentje in elkaar zetten?

4. Hiermee reden dhr. en mevr. v.A. op 26-3-1985
5. Zo een hadden mijn opa en oma, en een oom ook.
6. Zo een had half Nederland.
7. Die hadden de buren op nr. 30.
11. Die hadden de buren op nr. 29.

Ja, ik vond het erg leuk dat het bijna allemaal normale/bekende auto's waren (y) (tenminste, ervan uitgaande dat mijn antwoorden correct zijn). Ik was al bezig om een quiz #7 te maken, zal die afronden en later vanmiddag posten.

Tydelyck zei:

Geen antwoorden of aanwijzigingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden.
:rolleyes:

Jay DoubleYou zei:
Tydelyck zei:

Geen antwoorden of aanwijzingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden.

Ik heb daarom juist gewacht tot de inzendtermijn gesloten was.

Allereerst de antwoorden:

1. Lancia Y10
3 x goed, 1 x Suzuki Swift/Subaru Justy, 1 x Lancia Ypsilon, 1 x Volkswagen, 1 x Alfa Romeo, 2 x leeg

2. Toyota Corolla
9 x goed

3. Porsche 356
7 x goed, 1 x Porsche 365, 1 x leeg

4. Maserati Quattroporte
5 x goed, 2 x leeg, 1 x Lancia, 1 x Lancia Dedra

5. Peugeot 305
8 x goed, 1 x Daihatsu

6. Volkswagen Golf
9 x goed

7. Ford Taunus (TC3)
6 x goed, 1 x Ford Taunus TC2, 1 x Nissan, 1 x leeg

8. Suzuki Swift
8 x goed, 1 x leeg

9. Audi TT
8 x goed, 1 x Audi TT (2006-2014) - Dat kost een heel punt, want die bouwperiode hoort bij de volgende generatie en dat is dus een ander model. Goed voorbeeld van onnodige overbodige informatie waar ik voor heb gewaarschuwd.

10. Renault Clio
9 x goed

11. Volvo C70 by fabbi71, on Flickr
6 x goed, 1 x Ford Focus CC, 1 x Volvo S60, 1 x leeg

12. Opel Meriva (kan de foto niet hotlinken)
9 x goed

13. Citroën C2 (idem dito)
8 x goed, 1 x Kia Rio

14. MG ZT
7 x goed, 1 x MG ZR, 1 x Rover 75

15. 2020 Seat Leon by harry_nl, on Flickr
4 x goed, 1 x BMW 1-serie F87, 1 x Alfa Romeo Giulia, 1 x BMW, 2 x leeg

16. Ford Mondeo by Tiarnan, on Flickr
9 x goed

17. Land Rover Freelander 2 (kan de foto niet hotlinken)
1 x goed, 6 x Land Rover Freelander zonder 2, 1 x Jeep, 1 x leeg

18. Hyundai i10 by Peter Olthof, on Flickr
6 x goed, 1 x leeg, 1 x Dacia Sandero, 1 x Hyundai Grand i10 X

19. Subaru Forester by Opron, on Flickr
7 x goed, 1 x leeg, 1 x Subaru Forrester

20. Chevrolet Epica
6 x goed, 1 x leeg, 1 x Chevrolet, 1 x Chevrolet Cruze

En de uitslag:

Met 39,5 punten is lybra dus de winnaar van deze quiz. Gefeliciteerd, lybra en natuurlijk ook mijn complimenten aan de andere deelnemers voor de behaalde punten!

Gefeliciteerd lybra!

Helemaal vergeten in te zenden, ik dacht er gisteravond nog aan... Niks aan te doen. Zouden 34 punten zijn geweest, dus schappelijk in de middenmoot :)

Het is wel een beetje jammer dat de i10 geen standaard exemplaar is. Door de zwarte striping rond de wielkast ben ik expres op zoek gegaan naar een soort cross-versie van de i10 en kwam ik bij deze uit:

GIIAS-Hyundai-i10-X-9.jpg

Met een bepaalde lichtinval zouden de kunststoffen spatranden dan het effect op de detailsnede in deze opgave kunnen geven.

Ik krijg ook het gevoel van 'twee maten, twee gewichten' in die zin dat er een vol punt wordt afgetrokken vanwege een typfoutje in de typenaam Forester (Forrester), terwijl het heel duidelijk is dat ik wist welk model het was/is, dit terwijl de Taunus zonder TC3-toevoeging, de Quattroporte zonder 'III' en de Porsche zonder B/C achter '356' wordt goedgekeurd.

@Escher,

Dat is wel een hele rare lichtval als dat zo'n scherpe afscheiding oplevert. Hij is meestal goed geraden dus het hoefde geen probleem op te leveren.

Bij Taunus TC2 is het antwoord in elk geval nog gedeeltelijk goed, Forrester met twee rr-en heb ik net zo helemaal fout gerekend als 365 omdat dan in principe een andere modelnaam ontstaat. Is gewoon slordig en niet nodig, zo'n fout. Kwestie van goed nakijken voordat je inzendt. De toevoegingen III en B/C zijn geen aanduidingen die op de auto zijn te zien (net als bijvoorbeeld de E van de Kadett E) dus ik heb ze niet fout gerekend maar er ook geen punten voor afgetrokken omdat ze ontbraken.

In de regels staat duidelijk dat er punten worden afgetrokken in geval van onvolledigheid. Tevens wordt gevraagd om de naam op te geven zoals 'ie in de prijslijst heeft gestaan. En dan is een Taunus TC3, Quattroporte III en 356B/C het enige juiste antwoord.

Het gaat mij puur om de gestrengheid. Als je Forrester fout rekent (wat inderdaad een slordigheid is en waarvoor je wat mij betreft een punt kan/mag aftrekken), dan moet je ook streng zijn op alle andere modellen.

Ik kan alleen aangeven dat de puntentelling niet consequent was/is en dit naar mij toe vreemd overkomt.

In de prijslijsten die ik heb staat Taunus, Quattroporte en 356 zonder deze toevoegingen aangeduid. En nu door naar de volgende quiz.

Pfff, silly me ... een Porsche 365... :LOL::cry:
Dat heb je als je de hele dag met Office 365 werkt...
Had ik toch een heel puntje meer gehad.

Toch maar scherper zijn met quiz 7!

Terug
Bovenaan