[Quiz #13] Raad het plaatje | Herken de uitlaat | Antwoorden en uitslag!

406c

Kilometervreter
De vorige quiz van Dizono was één thema, en die vervolg ik graag met deze uitlaten-quiz. Er zitten een aantal iconische uitlaten tussen en een paar die hopelijk net iets lastiger zijn. Zo hoop ik het een beetje te balanceren. Succes!

Puntentelling
Er zijn 2 punten te verdienen per auto (1 punt voor merk, 1 punt voor model), dus in totaal 38 punten. Ontbrekende delen van een antwoord kunnen een half puntje aftrek kosten. Pas daarom goed op met overcomplete of incomplete antwoorden. Twee voorbeelden ter verduidelijking:
Overcompleet:
Wanneer er een BMW 3-serie E90 afgebeeld staat volstaat BMW 3-serie als antwoord, een toevoeging E91 levert een half punt aftrek op. Wanneer je aan de afbeelding geen carosserievariant of specifieke uitvoering kan afzien dan is het niet verstandig om dit erbij te vermelden.
Incompleet:
Als het plaatje een Toyota Yaris Verso laat zien, dan kost "Toyota Verso" een half punt aftrek; je zou immers ook een Avensis Verso of Corolla Verso bedoeld kunnen hebben. Voor het geval dat ze in de quiz voorkomen: "Mercedes" in plaats van "Mercedes-Benz" en dergelijke kosten ook een half punt.

Bijzonderheden
Soms is de getoonde uitlaat specifiek voor een bepaalde uitvoering van een model. Deze uitvoering wil ik er wel graag bij. Dit is het geval voor 2,5,6,8,11 en 14.
Meedoen kan door de antwoorden in een privébericht naar mij te sturen. Geen antwoorden of aanwijzingen in dit topic posten om het voor iedereen leuk te houden. Tot aan de inzendtermijn mag je zo vaak als je wilt updates van je antwoorden sturen, maar wel graag telkens de volledige lijst van 19 antwoorden sturen (dat is makkelijker met nakijken).

Inleveren kan t/m zondag 31 juli 2022 20:00 uur . Ik zal in de openingspost bijhouden van wie ik antwoorden (en eventuele updates) ontvangen heb.

Afbeelding is klikbaar voor een iets groter exemplaar

Inzendingen ontvangen van:
-Barri
-MCW84
-Arievectra
-929V6
-Mach1
-Dizono

929V6 zei:
maar wel graag telkens de volledige lijst van 20 antwoorden sturen (dat is makkelijker met nakijken).
Hoe kom ik aan 20 antwoorden als er maar 19 foto's zijn?
Ik heb het aangepast in de tekst.
MCW 84 zei:
Ik zal het knap vinden als mensen 7 en 9 weten te herkennen.:eek:
Als ik ze allemaal zo makkelijk maak als 1 en 19 is het toch ook niet leuk?

De wedstrijd stond op einddatum 24 juli maar gezien ik tot op heden nog geen PB heb mogen ontvangen heb ik de einddatum in OP aangepast: 31 juli is de nieuwe datum.

Op de valreep 6 inzendingen. Vanwege een technischprobleem kan ik de uitslag en antwoorden nu helaas niet posten, ik hoop morgen.

Het was heel close maar Dizono pakt net een 20 minuten voor de sluiting nipt leiding over van MCW84. Gefeliciteerd! :D
Ik had met het opstellen van de quiz in gedachten de meeste heel herkenbaar te laten en een 4-5 tal die niet zo makkelijk waren. Helaas bleek mijn inschatting niet helemaal juist.

De Antwoorden (klikbaar voor groot):

En de uitslag:
52255621174_9a3a37e693_o.jpg

Chevrolet Corvette: 2 juiste antwoorden, de rest heeft hem leeg gelaten. Ik hoopte dat de 4 pijpen naast elkaar in het midden een weggevertje waren.
Bugatti Chiron super sport (300+): In dit geval was het een 300+ maar dat op de foto niet te zien dus ook de 'normale' supersport is goedgekeurd.
Citroën DS/ID: 2x juist, 1x Citroën 2CV, 1x Citroën, 1x Renault
Jaguar Mk II: 3x juist
Volkswagen Golf R: Deze was stiekem iets lastiger dan ik dacht, omdat hij toch net anders is dan de R32 dus R32 was helaas niet goed. 1x Juist, 2x R32
Porsche 911 Turbo: Omdat de turbo in deze uitsnede afwijkt van de normale 911 was het een vereiste; 2x juist, 1x porsche 911
Volvo S/V40: Die had niemand, geeft niet, mijn fout.
Audi S8: Bedoeld als lastig en dat was hij ook, 1x juist, 1x Audi?
Skoda Superb: Volgens mij de enige auto met 4 uitlaatpijpen en het kenteken in de bumper. Als je dit op de snelweg zag rijden wist je 1 ding zeker; dit is een onopvallende politieauto. Jullie zijn allemaal brave burgers want niemand herkende de Skoda.
Pagani Huayra: Veel kenmerkender dan de 4 pijpen van een Pagani wordt het niet. 3x juist, 1x Pagani Zonda
Spyker C8 LM85: Omdat ik het niet meteen wilde weggeven heb ik gekozen voor de LM85 versie omdat daar de logo's niet in de uitlaatpijpen staat. 2x juist, 2x zonder LM85, 1x Alfa Romeo 8C Competizione
Alpina B5 Biturbo: Instinker die ik achterwegen had mogen laten; 3x BMW
Maserati Gran Turismo: 1x juist, 2x maserati
Audi RS6: De uitlaat zelf zit op meerdere Audi's maar het zilveren accent er omheen was bij deze het herkenningspunt: 3x juist
Ferrari 458 Spider/Italia: 3x juist, 1x Ferrari
Honda Civic: De driehoekige sierstukken blijken goed herkenbaar 5x juist 1x honda
Mercedes-Benz SLR McLaren: 5x juist
Lexus LFA: 4x juist, 1x Alfa Romeo
McLaren MP4-12C: In dit geval was het een MP4-12C maar bij nadere inspectie blijkt dat op deze uitsnede er geen verschil is met de 650S dus die is ook goedgekeurd. 2x juist, 2x McLaren.

Moeilijke quiz! Ik heb nog naar de Superb V6 gezocht, maar iets te snel aan de hand van de facelift met hoge kentekenplaat geconcludeerd dat die het niet zou zijn.

Dank voor het maken. Ik heb er nog eentje in voorraad, zal ik die maar plaatsen? Kan er ook eens iemand anders winnen ;)

Terug
Bovenaan