Putlucht in de auto, kan geen oorzaak vinden

A

Anoniem

Guest
Bij mijn VW Golf 6 heb ik een putlucht in de auto, de geur komt echt van 1 plek en is duidelijk aanwezig op de plek. Het betreft de bekleding achter de bestuurdersstoel dus bij de stoel linksachter op de vloer. De vloer voelt niet nat aan, garage kon ook niks vinden. Heb een paar maanden geleden een ozonbehandeling laten uitvoeren, geur was eerst weg maar komt nu langzaam weer terug. Wat zou dit kunnen zijn

Iemand die iets heeft laten liggen rotten in die auto? Als er een geur in tapijt trekt, is het er bijna niet meer uit te krijgen. Maar heb je dat tapijt al een keer schoongemaakt?

Nissan GTR R34 zei:
Iemand die iets heeft laten liggen rotten in die auto? Als er een geur in tapijt trekt, is het er bijna niet meer uit te krijgen. Maar heb je dat tapijt al een keer schoongemaakt?

Doet mij denken aan Mythbusters die een varken in een Corvette deden en daarna lieten rotten. Ze gingen daarna kijken of ze de lucht eruit konden krijgen. Antwoord was nee, mooie aflevering was dat.

Kan ik me niet voorstellen, de geur kwam in 1 keer. Tapijt heb ik ook al met verschillende dingen schoongemaakt, dat hielp allemaal niks

Ik denk dat er ergens een beest in je auto is gekropen en langzaam ligt te verteren nu. Zit er een opening voor de kachel onder de voorstoelen?

Er zit een opening onder de voorstoelen maar naar mijn idee komt het echt van de bekleding onder de mat, stel het is een beest dan zou die overal in de auto kunnen zitten toch?

Ja, waarschijnlijk in dat geval ergens in je kachelsysteem gekropen en vlak bij die opening op zn gemakkie dood zitten gaan.. ik zou er ff met de febreze in spuiten kijken wat 'ie doet.

Oke dan kan ik dat wel eens proberen, is het dan ook niet zo dat het karkas opgespoord moet worden?

Ja allicht, maar je kunt het eerst proberen door gericht die kachelopening even op te frissen, als dat helpt weet je in elk geval wat er aan de hand is.

Gooi wat kranten achter die stoelen. Dan kan je beter zien of er toch water langsloopt die diep onder de bekleding tussen waterdichte lagen toch gaat rotten. Aftapen met schilderstape voor een nog grondigere aanpak. Het kan ook lekken via de achterbank, C stijl, scharnieren, etc.

Sneetje maken in tapijt onder de mat zou ik een klein offer vinden om eronder te kijken. Stuk papier/doek aan ijzerdraad binden om te kijken en evt te drogen.

Terug
Bovenaan