Problemen met de tank van Renault Captur

KatjaPrins

Net ingestapt
Hallo, ik ben hier nieuw en met een probleem met de tank van mijn Renault Captur. Een half jaar geleden heb ik een bijna nieuwe Renault Captur gekocht met 5000 op de teller. Vrijwel gelijk viel mij op dat toen ik de auto voltankte, dat de wijzer van de tank op mijn dashboard niet helemaal boven de lijn staat die vol aangeeft. Een fractie eronder.
De auto is mij verkocht met een 45 liter tank. Maar als mijn tank aangeeft dat hij leeg is en ik zelfs nog zo'n 30 km doorrijd voordat ik ga tanken dan krijg ik er maar 32 liter in.

Ik ben in februari al eens teruggegaan en toen hebben ze een half uur een reset gedaan van de software en klaar en mocht ik weer gaan, maar ik zag direct al dat er niets veranderd was. Toen kwam Corona en heb ik het even laten rusten en onlangs ben ik weer teruggegaan. En toen deden ze weer een reset en ze zouden er even goed naar kijken. Binnen een half uur was het 'opgelost'. Maar goed je raad het al, er is niets veranderd.

Iemand hier die hier mij meer over kan vertellen dan dat ze bij de garage doen? Kan ik hier nog wat mee?

Heeft je auto geen boordcomputer die ook de actieradius aangeeft? Gaat na de 30 liter verbruik wel het controlelampje van bijna lege tank branden?

Ik denk dat ze bij de garage niet het goede doen. Twee keer zeggen dat de klacht opgelost hebben en het niet zo blijkt te zijn zou ik de auto opnieuw naar de garage brengen. Mijn ervaring met Renault brandstofmeters is dat ze vrij accuraat zijn.

Je bent niet de enige met problemen met de tankinhoud van de Captur.

https://www.renaultforum.nl/forum/tankinhoud-en-reserve-t27275.html

Terug
Bovenaan