Vorig jaar ben ik met mijn Volkswagen Touran uit 2012 met vouwwagen gestrand op de Franse tolweg. Op een lange gestage helling van 7 kilometer, begon de motor een 'blazend' geluid te maken. Ik dacht in eerste instantie aan een koeling maar toen we de heuvel over waren en de snelweg weer naar beneden ging, weigerden de remmen, ik had nauwelijks remkracht.
Gelukkig veilig kunnen stoppen op een parkeerplaats.
De garage constateerde een scheurtje in de slang van de remvloeistof. Dat bleek dus het 'blazen' te zijn; de remvloeistof spoot weg.
De Franse garage geeft aan dat dit pech is maar toch is de vraag waarom dit op een helling (motor moest wel werken) gebeurde. Dan zou ik juist verwachten dat dit tijdens de afdaling gebeurde als de remmen meer gebruikt worden en dus warm worden. Terug in Nederland gaf de Volkswagen garage aan dat dit inderdaad pech is.
Is dat logisch of heeft iemand nog een idee wat een oorzaak kan zijn?
Gelukkig veilig kunnen stoppen op een parkeerplaats.
De garage constateerde een scheurtje in de slang van de remvloeistof. Dat bleek dus het 'blazen' te zijn; de remvloeistof spoot weg.
De Franse garage geeft aan dat dit pech is maar toch is de vraag waarom dit op een helling (motor moest wel werken) gebeurde. Dan zou ik juist verwachten dat dit tijdens de afdaling gebeurde als de remmen meer gebruikt worden en dus warm worden. Terug in Nederland gaf de Volkswagen garage aan dat dit inderdaad pech is.
Is dat logisch of heeft iemand nog een idee wat een oorzaak kan zijn?