Probleem Opel Astra G 1.6 16V

A

Anoniem

Guest
Hoi,

De laatste tijd heb ik een tweetal problemen met de auto waar ik me toch aan stoor:

1: Auto valt uit bij start, tenzij ik gas geef en het even op 1500 toeren houd.
Dit gebeurt echter alleen als ik de auto voor bijvoorbeeld 3 dagen achter elkaar niet gebruik/start. Wanneer ik bijvoorbeeld gisteren de auto nog heb gebruikt en de dag erna weer vertrek is er niets aan de hand.

2: vloer bij de bestuurder is nat.
Zojuist opgevallen dat de vloer nog steeds nat is en blijft. Kan best dat het nog steeds niet droog is van paar weken terug, want met dit weer schiet het ook niet echt op. Als ik met de hand over de vloer ga en er dan aan ruik dan ruik ik ook niet echt iets. Althans het ruikt niet naar koelvloeistof.

Dacht eerst dat dat het misschien was aangezien ik wel regelmatig koelvloeistof moet bijvullen. :(

Iemand idee wat dit kan zijn?

Probeer de Opel forum is die hebben wel verstand van Opel astra met dit soort problemen.

Herkenbaar voor mij, het eerste punt om na te laten kijken is de hall-gever die op het punt staat op te geven, zo begon het bij mijn Astra ook en later werd starten zelfs een probleem.
Het tweede punt is dat je je paravanbak onder de ruitenwissers leeg moet halen die overloopt met regen, het water dat overloopt komt via je paravanbak in je auto, ga maar googlen en u zult vinden.

the old alfster zei:
Herkenbaar voor mij, het eerste punt om na te laten kijken is de hall-gever die op het punt staat op te geven, zo begon het bij mijn Astra ook en later werd starten zelfs een probleem.
Het tweede punt is dat je je paravanbak onder de ruitenwissers leeg moet halen die overloopt met regen, het water dat overloopt komt via je paravanbak in je auto, ga maar googlen en u zult vinden.

De 1,6 16 in de astra G heeft helemaal geen hall-gever. De ontsteking wordt door de ecu geregeld aan de hand van de nokkenas sensor en de krukas sensor.
1 van deze sensoren kan wel het probleem veroorzaken. Of de temperatuur sensor van de ecu. (deze is anders dan de sensor in je dash)

the old alfster zei:

Hoe krijg je de parafaan los?

Dit meld de ANWB over de Astra G: De krukassensor (elektronica) van diverse motortypes gaat vaker dan gemiddeld stuk. Sommige motoren blijven dan draaien, andere niet.

https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/OPEL/ASTRA/2001-02-01/2004-04-01/1355

Parafaan bakken haal je los of met schroeven of de rubbers rondom verwijderen en in het ergste geval de ruitenwisserstangen.

Terug
Bovenaan