Probleem met mijn Hyundai excel

Val

Startmotor
Goede middag,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem. Ik heb al op internet proberen te zoeken naar het probleem maar het geeft niet veel duidelijkheid. Het probleem is als volgt:

Mijn auto bonkt rechtsachter. Het lijkt bij het rechterachterwiel vandaan te komen. Ik heb al gekeken of de bouten goed vast zaten en dat de band ook goed vast zat. Aan de onderkant van de auto is niet direct iets te zien. Het gebonk komt rond de 90/100 km/h.

Waar lijkt het op dat er stuk is aan de hand van mijn verhaal? Kan het bijv. een (wiel)lager zijn of maakt dat een ander lawaai?

Als de bouten te strak worden aangedraaid kan dat ook dit als gevolg hebben?

Alvast dank voor jullie hulp!

Ik denk dat je een ophang rubber van je uitlaat (achterdemper?) kapot of verloren hebt en de achterdemper de onderkant van de auto raakt.

Die snelheid van 90 km/h is wel een typische snelheid voor onbalans in een wiel. Vwb het bonken zou ik beginnen bij de rubberlagers (silent blocks) in de wielophanging. Die twee opgeteld zou ik ergens speling in de wielophanging verwachten die aan het licht gebracht wordt door een wiel met onbalans.

Wat Veldhuis heeft getiept. Verwissel eens 2 wielen of met reservewiel en je weet meer.

Terug
Bovenaan