Private lease uit Duitsland toegestaan?

Rob

Net ingestapt
Deze week kwam ik op mobile.de een advertentie tegen van Null-leasing, een online lease aanbieder. Ze hanteren zeer scherpe tarieven en ik dacht probeer het eens. Tot mijn verbazing kon ik als Nederlander gewoon een aanvraag indienen. Ik heb het complete aanvraagproces niet afgemaakt maar het lijkt er op dat ze als Duits bedrijf aan Nederlanders leasen.
Mijn vragen:
- mag dat inderdaad?
- heeft iemand in de zaal ervaring met Null-Leasing?

BVD!

Rob

Staat op de website van Null leasing dat je in Duitsland moet wonen. Wellicht even verder kijken dan dat je neus lang is ;)

Ik kon het niet vinden, nog steeds niet eigenlijk. Maar was er al bang voor. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn…

Welche Voraussetzungen gelten für den Abschluss eines Leasingvertrags?​

Willst Du eines der Leasing-Angebote für Dich nutzen, musst Du einige Voraussetzungen erfüllen – schon kannst Du Dein Traumauto fahren. Diese Dinge musst Du beim Abschluss eines Leasingvertrags als Leasingnehmer nachweisen:

• Wohnsitz in Deutschland
  • Mindestalter: 18 Jahre alt
  • Positive Bonitätsprüfung (keine negativen Schufa-Einträge)
  • Regelmäßiges Einkommen (hoch genug, um die monatliche Leasingrate zu zahlen)

Los daarvan zou ik niet met zo’n partij zaken doen. Zij bepalen alles voor je (verzekering, onderhoud etc.) en je moet de auto aan het einde van het termijn teruggeven, wat duidt op het feit dat je de auto dus zelf niet bezit.

Ook wordt er helemaal niet duidelijk gecommuniceerd wat voor soort rentes er verrekend worden, dat zegt mij dat er vast en zeker hoge rentepercentages worden gebruikt.

Dit is zo te zien ook alleen netto operational, dus verzekering, belasting, reparatie, onderhoud en vervangend vervoer zijn niet inbegrepen.

Tja, als zoiets wel zou kunnen zonder adders onder het weidse Nederlandse grasland, dan zouden er nog maar weinig Nederlandse nummerborden rijden... Ken je dat spreekwoord "Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het meestal niet waar" ? :rolleyes:
Ik ken een paar mensen die op buitenlands kenteken in NL rijden. Zij hebben allemaal bedrijven en (tweede) woonadressen in het buitenland waar ze het overgrote deel van hun tijd ook in werken, plus de officiële 'ontheffingsbrief' van de Belastingdienst in het dashboardkastje.

zoals gezegd; mag niet. Logisch ook

ken ook wel iemand die een zakelijke leaseauto op duits kenteken rijd voor een duits bedrijf. Maar betaald wel gewoon de volle bak NL bijtelling. zijn collega's snappen niet waarom hij 'maar' een passat rijd, totdat ze horen wat een X5 aan bijtelling kost in NL.

Altijd mooi, dat één europa

Verkijk je niet op de lage Duitse leasingtarieven. Bij de meeste aanbieders zit onderhoud, verzekering, belasting, banden er niet bij in. Is dus eigenlijk meer een vorm van financiering.

ken ook wel iemand die een zakelijke leaseauto op duits kenteken rijd voor een duits bedrijf. Maar betaald wel gewoon de volle bak NL bijtelling. zijn collega's snappen niet waarom hij 'maar' een passat rijd, totdat ze horen wat een X5 aan bijtelling kost in NL.

Dat "één europa" en dat alles in Brussel wordt bepaald wordt vooral door anti-EU mensen geroepen. In de praktijk gaat de EU maar over heel weinig dingen en al het andere wordt gewoon door de lidstaten zelf gedaan. En als er dingen wel op EU niveau worden gedaan is het met instemming van de lidstaten. Dus trap nooit in de het excuus van een policiticus die zegt "dat het moet van Brussel".

Verkijk je niet op de lage Duitse leasingtarieven. Bij de meeste aanbieders zit onderhoud, verzekering, belasting, banden er niet bij in. Is dus eigenlijk meer een vorm van financiering.
Het zou ook raar zijn als een volledig vergelijkbaar product heel veel goedkoper is. Auto's zijn dan iets goedkoper in Duitsland maar ook weer niet zoveel dat daardoor leasetarieven veel lager kunnen zijn. Het is niet dat er geen afschrijving is of dat reparatie veel goedkoper zijn dan hier (ja, de lonen liggen ca. 10% lager, maar dat is maar een deel van de kosten).

Want met andere dingen zijn de kosten wel gelijk in heel Europa? Wat een onzin, om die zin er bij te halen :LOL:

Het zou ook raar zijn als een volledig vergelijkbaar product heel veel goedkoper is. Auto's zijn dan iets goedkoper in Duitsland maar ook weer niet zoveel dat daardoor leasetarieven veel lager kunnen zijn. Het is niet dat er geen afschrijving is of dat reparatie veel goedkoper zijn dan hier (ja, de lonen liggen ca. 10% lager, maar dat is maar een deel van de kosten).
BPM?

Dit is wel operational lease en geen financiering: het eigendom blijft bij de leasemaatschappij liggen en er is ook geen slottermijn. Maar wel netto operational inderdaad.

Want met andere dingen zijn de kosten wel gelijk in heel Europa? Wat een onzin, om die zin er bij te halen

geen onzin, de opmerking was zonder enig politiek statement of iets. Ben zelf ook zeker een voorstanden van een EU en tot op bepaalde hoogte zaken samen aan te pakken.

Opmerking was puur en alleen bedoeld om gewoon het bizarre verschil aan te geven tussen 2 westerse landen. Ja andere kosten en uitgaven zijn ook niet gelijk, maar qua autokosten zijn de verschillen wel bizar hoog.

Een bekende van mij werkt voor een duits bedrijf. zijn directe duitse collega's rijden allemaal dikke bakken op duits kenteken in de vorm van een A6 , X5 etc. ze kijken toch wel verontwaardigd waarom hij 'maar' een Skoda Kodiaq rijd, totdat ze horen wat BPM en bijtelling doet.

Terug
Bovenaan