Prins injectorcare nodig?

Alfaatje

Wegverkenner
Ik heb een Peugeot 308 op lpg, een vsi 2.0 systeem. Nu wordt geadviseerd om elke 10.000 km een flesje prins injectorcare toe te voegen om brandstofsysteem in goede conditie te houden. Een flesje is 2-3 tientjes. Is het vergelijkbaar met soortgelijk spul van Wynn’s? Of is dit echt speciaal? En is dit inderdaad aan te raden of ook marketing?
 
Welk spul van Wynn's bedoel je dan precies? Dat spul van prins is namelijk speciaal veilig bevonden voor de injectoren die ze leveren. Word dus nietaangetast. Word overigens elke 25.000 aangeraden. Gok dat injector reinigigngs systemen van bv wyns niet heel veel anders is maar als je met dit spul zeker weet dat het veilig is voor de gasinjectoren.

Als het dan 'maar' 20 tientjes kost op elke 25.000 km en spul van Wyns misschien een keer een tientje dan wist ik het wel.
 
Bij mij staat in tankdop elke 10.000. Ik heb een directe injectie motor en dus moet het bij mij gewoon in de benzinetank, heb geen aparte lpg injectoren dan denk ik.
 
Moet gewoon in de benzinetank inderdaad. HIER zegt prins zelf elke 25.000 het gaat om het reinigen van je brandstof systeem en dat van prins is blijkbaar veilig voor hun injectoren.

Je hebt zeker wel aparte LPG injectoren, hoe denk je anders dat het LPG in de motor komt?
 
De reden dat je injectorreiniger bij een LPG auto gebruikt is ivm het geringe gebruik van benzine.
En 98 tanken is daarom ook ten zeerste aan te raden.
Bij een DI motor zitten de LPG injectoren niet eens in de buurt van de benzine-injectoren.
DI betekend dat de injector rechtstreeks in de verbrandingsruimte inspuit.
Waarom je daarvoor speciale reinigingsvloeistof van Prins nodig zou hebben ontgaat mij volledig.

De LPG injectoren ziten ook bij die DI systemen indirect. Even uitgaande van prins hun eigen folderinformatie.
De reinigingsvloeistof komt dus niet bij de LPG injectoren in normale omstandigheden.

Dat is bij normale injectie wel mogelijk, omdat de injectoren dan dichter bij elkaar zitten.

Als het gaat om het schoonmaken van de injectoren, buiten de auto, ja dan zou ik wel dat spul van prins zelf gebruiken. Maar normale onderhoud in de benzinetank? Ik betwijfel het nut ervan om speciale Prins vloeistof te gebruiken.

Maar ik denk dat je deze vraag beter neer kan leggen bij de lpg specialist....
 
Na bijna een miljoen kilometers op LPG heb ik nog nooit wat toegevoegd en tank ik 95. Steeds een kwart tot een halve tank vullen op benzine dat die niet oud wordt. En eens per maand 5-10 km op benzine rijden. Meer is het niet en toevoegingen vind ik geldklopperij en bangmakerij.
 
^^Inderdaad, bewust een stukje (ik zou wel wat langer dan 10 kilometer doen en op wat hoge snelheid zodat de zaak goed warm wordt) op benzine rijden doet het net zo goed voor het in stand houden van het benzine systeem.
 
Helder, af en toe gewoon op benzine rijden dus. Dank voor de hulp! Ik had wel een verbrande injector, maar dat kwam door onjuiste montage van de garage waar ik de auto heb gekocht, volgens mijn monteur.
 
Terug
Bovenaan