Prijsverschil in premie op basis van bouwjaar/maand?

BubuSoprano

Net ingestapt
Hallo,

Ik wil binnen een paar maanden een BMW M2 aanschaffen en ben nu al een beetje aan het kijken naar de kosten e.d. Dus ben ik ook gaan kijken naar wat de verzekeringen kosten voor zo een auto. Echter ben ik er achter gekomen dat er behoorlijk wat prijsverschillen zitten in de premies. Ik ben zelf 27 jaar en heb 0 schadevrije jaren (i.v.m. lease auto's van de zaak). Maar nu komt het... Alle BMW M2's van 01/2017 of ouder zouden mij volgens Independer circa. €190 per maand moeten kosten. En als ik kijk naar dezelfde auto (zelfde uitvoering, vermogen etc.) met een bouwjaar van 02/2017 of later kost de verzekering ineens € 390 euro en kan ik maar bij 1 verzekeraar terecht... Mijn vraag is dus eigenlijk: aangezien we nu in januari 2022 leven en de bovengenoemde datums precies 5 jaar geleden is. Wordt een autoverzekering aanzienlijk goedkoper als een auto 5 jaar oud wordt? Ik kan hier namelijk niks over vinden op het internet. Of verschilt dit per verzekeraar?

Alvast bedankt.

Mvg,

Burak

Volgens mij zijn daar geen vaste termijnen voor. Probeer een verklaring van de leasemaatschappij te krijgen mbt schadevrije jaren en ga met een assurantietussenpersoon om tafel om een goede en betaalbare verzekeraar uit te zoeken.

Vaak zie ik een verschil in alarmeisen. Na 5 jaar vervallen er een hoop eisen bij diverse verzekeraars, het kan zijn dat je in het begin de alarmeisen niet goed aangevinkt hebt of dat de auto niet voldoet aan de eisen en je enkel nog die ene verzekeraar te zien krijgt die het wel doet. Verschil in premie zou niet zo hoog mogen zijn.

Maar zoals Barri al zegt, vraag een leaseverklaring op, alles is beter dan 0 SVJ en een M2 willen verzekeren.

Prijsverschil weet ik niet, maar vraag in ieder geval bij de leasemaatschappij een verklaring op.
Heb het zelf ook bij de hand gehad, ging heel makkelijk, tot zelfs 18 jaren terug.

Terug
Bovenaan