Portiergreep Fiat Punto 1996 vervangen - Een paar vragen -

PascalD

Kilometervreter
Is er iemand die mij kan vertellen hoe we makkelijk een portiergreep vervangen van een Fiat Punto van 1996. Heb even zitten googlen, maar kwam geen duidelijke beschrijving tegen. Morgen wil ik met zijn zwager naar de sloop rijden om er een daar te demonteren om deze vervolgens op zijn wagen weer te monteren.

Nu weet ik dat ik de sloop ook kan "oefenen" maar doe het liever in een keer goed.

O ja, zit er verschil in mechaniek als ik er een loshaal van de passagierszijde? Bij hem is nu de bestuurderszijde defect, het plastic is gebroken.

En zijn er nog andere Fiats (of andere merken) die een identieke portiergreep gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

buitenzijde of binnenzijde?
Ik weet niks af van fiats, maar meestal zit een deurklink aan de buitenkant vast via de zijkant, of binnenkant en een deurklink aan de binnenkant zit met lauter schroeven vast of zelfs alleen geklemt.

Overigens is links en rechts in de meeste gevallen verschillend. Mechaniek is veelal gespiegeld, danwel gespiegeld gemonteerd.
Dus je zal er sowieso een moeten hebben van de bestuurderskant.
indien buitenste: slot zit daar vaak ook op. Zorg dat je je oude slot hergebruikt, anders heb je 2 sleutels nodig om in je auto te komen en te starten.

Het gaat om het plastic aan de buitenzijde. Gelukkig verder geen slot in verwerkt. Dus dat moet goed komen.

Op de foto staat een soortgelijke wagen, alleen heeft hij een 3-deurs in deze kleur.
$_85.JPG

Ik heb gelukkig op mijn eigen wagen keyless entry.

PascalD zei:
Het gaat om het plastic aan de buitenzijde. Gelukkig verder geen slot in verwerkt. Dus dat moet goed komen.
Goed kans dat links en rechts verschillen maar voor en achter niet. Beetje googlen en je vind ze redelijk makkelijk.

Ik heb gelukkig op mijn eigen wagen keyless entry.
Ben je nu nog blij mee. Tot dat de batterij van je "sleutel" leeg is ;)

Het is opgelost. Dat wil zeggen we zijn bij Heijnen in Venlo vanmorgen geweest. Daar bleek dat mijn zwager nog meer plannen had vandaag...

Eerst een uitlaat van voor tot achter, toen nog 2 gasveren voor de achterklep. In een andere Punto vond hij een middenconsole (daar waar de draaiknoppen e.d. zitten) in een iets ander kleurtje dat hij had, dus ook inclusief de luchtroosters gedemonteerd. Nog wat klein spul. En hetgeen waar we voor gingen, de deurgreep hebben we ook gedemonteerd.

De deurgreep was vrij eenvoudig. Binnenbekleding loshalen en dan zit de greep met 2 inbus verwerkt.

O ja, de prijs voor dit alles....een hele 34 euro.

De uitlaat zit er onder, klein spul en de middenconsole en luchtroosters zijn gemonteerd. De deurgreep doet hij zelf een keer thuis. Nu heeft hij bij mij in de garage dit kunnen doen i.p.v. buiten op straat.

Heijen is inderdaad een goedkope (y) Maar je moet wel geluk hebben met wat er staat en of je er nog bij kan.
Fijn dat het is opgelost :)

In dit geval is bijna alles van de 2e verdieping gekomen ;)

Kost wat klimwerk, maar dan heb je ook wat. Heeft ook wel wat dat klimmen, klauteren om bij de juiste spullen te komen. alleen was vandaag het weer wat minder ideaal.

Zo dat is zeker een erg nette prijs! Mooi dat het gelukt is.

Terug
Bovenaan