Porsche Cayenne hybride privé kopen?

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag,

Ik denk erover om een Porsche Cayenne hybride uit 2015 aan te schaffen. Ik vind het gewoon een mooie auto en de wegenbelasting met een hybride valt ook erg mee. Ik twijfel of ik hem zakelijk aan zal schaffen en bijtelling te betalen of hem in privé aan te schaffen. Mijn voorkeur heeft aanschaffen in privé.

Zie ik dingen over het hoofd?

Het hsb halftarief is van toepassing tot en met 2025. Wat het daarna gaat doen weet niemand. Hou daar rekening mee.

De Porsche Cayenne voldoet toch niet aan de voorwaarden voor het half-tarief HSB? Volgens mij betaal je daar gewoon de volle mep voor.

De bijtelling lijkt me schreeuwend hoog, hoger dan de werkelijke kosten dus je kan beter prive kopen en dan 19ct per km aftrekken.

Omdat dit nogal prijzige auto's zijn kunnen vele factoren meespelen. Je zou hem bijvoorbeeld alleen maar zakelijk kunnen doen en voor privé iets erbij nemen.

Sportbekkie zei:
De Porsche Cayenne voldoet toch niet aan de voorwaarden voor het half-tarief HSB? Volgens mij betaal je daar gewoon de volle mep voor.
Ah natuurlijk, je hebt gelijk! Uitstoot is boven de 50gram (NEDC), dan geldt het halftarief niet. Cayenne zit op 75gram dacht ik.

Terug
Bovenaan