Porsche Cayenne Electric

Alfista

Wegverkenner
Porsche cayenne electric

1. Porsche onthult ’26 Cayenne Electric en Cayenne Turbo Electric.
  2. De basisversie levert tot 435 pk, de turbo maar liefst 1.139 pk.
  3. Adaptieve luchtvering is standaard, inductief opladen optioneel.

265280407

265280316

Porsche%20Cayenne%20Electric%202025-12.jpg

265344148

Porsche%20Cayenne%20Electric%202025-14.jpg

Porsche%20Cayenne%20Electric%202025-24.jpg

Porsche%20Cayenne%20Electric%202025-22.jpg

Laatst bewerkt:
en dan betaal je 160k (of 106k voor de non turbo) voor een e suv, terwijl een chinees hok precies hetzelfde kan voor een ton minder. Afschrijving zal enorm zijn. Nu kopen, volgend jaar inruilen voor 30-40k, want dan zijn die chinese dingen nog weer veel beter geworden.

en dan betaal je 160k (of 106k voor de non turbo) voor een e suv, terwijl een chinees hok precies hetzelfde kan voor een ton minder. Afschrijving zal enorm zijn. Nu kopen, volgend jaar inruilen voor 30-40k, want dan zijn die chinese dingen nog weer veel beter geworden.
En zeg me eens, welk Chinees hok combineert de ruimte ėn de prestaties van deze Cayenne? Laat staan de rest van de wegligging en afwerking?

De gemiddelde Chinees ziet er heel erg inwisselbaar uit, heeft een treurig interieur en rijdt niet heel bijzonder en je hebt geen Porsche.

Alsof iemand die een nieuwe Porsche koopt gaat kijken wat het kost en of het veel goedkoper kan.

Enige reden dat je een cayenne koopt is omdat er porsche opstaat. De wegligging boeit 95% van de kopers echt niks. Maar als je dan meer en meer autos hebt die er op lijken, en net zo snel zijn, zal dat echt wel een deel van hun kopers wegnemen.

Normaal heb je een punt, maar de gemiddelde Porsche koper koopt hem juist om zijn weggedrag, anders kocht hij wel wat anders.

Interieur op details goedkoper dan ICE Cayenne maar verbetering qua bedieningsgemak. Ik vind de nieuwe juist veel plomper en zwaarder ogen en mist het echt typische Porsche-ontwerp

Normaal heb je een punt, maar de gemiddelde Porsche koper koopt hem juist om zijn weggedrag, anders kocht hij wel wat anders.

N=5 maar ken 5 macan/cayenne rijders en de ‘Porsche’ is natuurlijk gespreksonderwerp gezien mijn enthousiasme voor auto’s. Geen enkele die ‘weggedrag’ in de top 3 (of zelfs 5) heeft staan als reden van aanschaf.

Ik ga de link niet posten, maar een andere NL autosite / blog heeft een Cayenne EV geconfigureerd naar 260K.
Compleet maf, zelfs de kleur van de lederen map, de stiksels, het logo op de map waarin je de boorddocumenten bewaart, kan je configureren. En uiteraard zijn alle armsteunen verwarmd in hun samengestelde versie.
Het kon nog gekker want de kleur is niet eens Paint to Sample wegens nog niet beschikbaar.

Porsche is goed in het afstellen van een auto, geen twijfel over mogelijk, maar 2600kg (of meer) is altijd minder goed dan zeg 1600kg. Zo'n gewicht en dit formaat, waarom zou je hemelsnaam een sportieve inslag willen hebben?

BMW en Alpine hebben ook van die geweldige onderstel tovenaars die veel gewicht weg weten te euh toveren. Maar goed, om “sportief” te rijden zijn er wel betere zaken te verzinnen dan een Cayenne, hoe goed die ook zal zijn in zijn segment.
Ik meen me te herinneren dat de 1ste Cayenne - Porsche had iets te bewijzen in dat voor hen nieuwe segment - ook erg goed zijn mannetje stond in het terrein.

Is wel niet zo verwonderlijk Zeekr heeft de designtaal van Porsche gawoon gekopieerd...
Maw deze Porsche lijkt op een Porsche, net zoals Zeekr op een Porsche lijkt.
De rollen zijn nu omgedraaid. De Zeekr had een spannender design dan de Cayenne, dus bij de nieuwe Cayenne heeft Porsche de designtaal van Zeekr gekopieerd.

Terug
Bovenaan