Polo 9n 2002 1.2

Guest
Hoi ik heb reeds een Volkswagen polo 1.2 uit 2002 gekockt.

nu merk ik dat de toerental van de auto langzaam schommelt wanneer ik stil sta.
iemand een idee waarom?

Dit kan van alles zijn: licht verstoorde brandstof toevoer, niet goed werkende toerental sensor, stationair toerental te laag afgesteld, etc.
Een lichte variatie in het toerental kan altijd wel eens voorkomen, ook als alles goed werkt.

Het ligt er dus aan hoe hoeveel het toerental varieert.

Waarschijnlijk simpelweg de gasklep vervuild. Even schoon (laten) maken en opnieuw inleren. Grote kans dat het probleem hiermee al opgelost is.

Daar sluit ik me geheel bij aan. Soms hoef je hem zelfs niet eens schoon te maken maar alleen in te leren. Als er een nieuwe accu is geplaatst zijn de VAG producten van deze periode het soms al kwijt.

2800i zei:
Daar sluit ik me geheel bij aan. Soms hoef je hem zelfs niet eens schoon te maken maar alleen in te leren. Als er een nieuwe accu is geplaatst zijn de VAG producten van deze periode het soms al kwijt.

Ik heb meestal de ervaring dat het andersom kan: Wel schoonmaken, niet opnieuw inleren. Alleen zorgen dat je de kabel niet lostrekt.
Een accuwissel heeft meestal niet zoveel effect, maar zeg nooit nooit.

Het was toch de accu, ik stond 2 keer op de zelfde dag stil uiteindelijk de accu verwisselt. nu schommelt de toerental niet meer!

Terug
Bovenaan