A
Anoniem
Guest
ff voorstellen,
Ik ben nieuw hier 23 jaar en heb op het moment alleen een A rijbewijs maar als alles goed loopt kan ik volgende week B bijschrijven.
Nu wil ik dus een Polo 6N2 halen maar zit ik te twijfelen of ik voor een automaat of toch schakel moet gaan.
Vergelijking in verbruik van de normale 1.4 (niet de 16v):
Schakel:
- Gemiddeld verbruik 6,0 L : 100 km
- Acceleratie 0-100 14,5 sec
- Topsnelheid 160 km/h
Automaat:
- Gemiddeld verbruik 7,3 L : 100 km
- Acceleratie 0-100 16,8 sec
- Topsnelheid 156 km/h
Nu zit daar dus een verschil in is dit puur door het zwaardere gewicht van de automaat?
En is een automaat uit dat tijdperk wel betrouwbaar?
Het is natuurlijk wel veel relaxter rijden als een schakel maar je ziet wel dat het ten kosten gaat van verbruik en acceleratie.
Topsnelheid ook maar dat scheelt zo weinig dat ik het als insignificant beschouw.
Wat zeggen jullie en wat is jullie mening hierover?
Ik ben nieuw hier 23 jaar en heb op het moment alleen een A rijbewijs maar als alles goed loopt kan ik volgende week B bijschrijven.
Nu wil ik dus een Polo 6N2 halen maar zit ik te twijfelen of ik voor een automaat of toch schakel moet gaan.
Vergelijking in verbruik van de normale 1.4 (niet de 16v):
Schakel:
- Gemiddeld verbruik 6,0 L : 100 km
- Acceleratie 0-100 14,5 sec
- Topsnelheid 160 km/h
Automaat:
- Gemiddeld verbruik 7,3 L : 100 km
- Acceleratie 0-100 16,8 sec
- Topsnelheid 156 km/h
Nu zit daar dus een verschil in is dit puur door het zwaardere gewicht van de automaat?
En is een automaat uit dat tijdperk wel betrouwbaar?
Het is natuurlijk wel veel relaxter rijden als een schakel maar je ziet wel dat het ten kosten gaat van verbruik en acceleratie.
Topsnelheid ook maar dat scheelt zo weinig dat ik het als insignificant beschouw.
Wat zeggen jullie en wat is jullie mening hierover?