Plaatsen assteunen - Kia Rio

Stephan 5965871

Net ingestapt
'Hebben jullie nog tips m.b.t. het plaatsen van de assteunen ?
de garage krik die ik nu gebruik gaat maar 33 cm max . Dt is niet hoog genoeg om de assteun op zijn laagste stand (27 cm) ergens onder te bevestigen.

https://drive.google.com/file/d/14-4DUtzQkADDJGWl5xd-1w-5X9EVi-Da/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/143qxOEjMz3GtiwI6OihAFMcyZRTMv2wx/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/14LA1quWMHIg-ppUVNQr_xGjHrGyGU3GP/view?usp=sharing

Ook ben ik nog niet helemaal tevreden over de rubber die ik in de fels(krik rand) plaats. Op het laatst (na +- 5 - 10 min begon alles een beetje te piepen en kraken..
Nog niet helemaal gerust en betrouwbaar.

Gr,
Stephan

Valt wel mee hoor, vroeger vaak klinkers gebruikt om de boel te ondersteunen, echt nooit iets mee gebeurd...
Je durft je huis nog wel in ?

Kees 9379262 zei:
Valt wel mee hoor, vroeger vaak klinkers gebruikt om de boel te ondersteunen, echt nooit iets mee gebeurd...

Betonklinkers kunnen wel meer hebben, maar ook die kunnen breken bij puntbelasting, en dat is wat je met een krik vaak wel op die dingen uitoefent.
Bakstenen zijn ongeschikt. Die zijn in principe alleen sterk in steensverbanden, niet als ondersteuning voor een auto

Gewoon blok hout tussen je krik en de auto. ipv het rubber wat je er nu tussen gebruikt. Zorg wel dat je de rand NIET precies in de lengterichting van de nerf hebt staan. Want dat werkt als een bijl.

Assteunen als het kan altijd onder subframe-ophangpunt of draagarm-ophangpunt (vaak deel van het subframe) plaatsen. Dat zijn de meest stevige delen van de auto en zorgt er ook voor dat de auto stabiel staat op de steunen.
Assteunen hooguit met een stukje rubber ertussen. Alle andere middelen zorgen voor een instabieler geheel.

Het zal wel weer aan mij liggen, maar gewoon een degelijke krik kopen die wat meer hefhoogte heeft lijkt mij toch de meest praktische en veiligste oplossing voor het probleem?:rolleyes:

Muddy Bandit zei:
Het zal wel weer aan mij liggen, maar gewoon een degelijke krik kopen die wat meer hefhoogte heeft lijkt mij toch de meest praktische en veiligste oplossing voor het probleem?:rolleyes:

Maar das zo duur. ;)

Net als niet kunnen werken omdat de auto valt...maar goed, ik snap het ik heb ook wel langere tijd met een te klein krikje gedaan. Maar kon laatst voor 120 euro een heel mooi 3 tons garagekrik scoren. (y)

Zeker mee eens dat veiligheid het belangrijkste is.
Mocht het nodig zijn zal ik zeker voor een wat grotere garage krik kijken tzt. Echter moet je ergens beginnen..

Kees 9379262 zei:

Vroeger gebeurden dan ook veel meer bedrijfsongevallen dan tegenwoordig. En een gemetselde muur kan je niet vergelijken met losse stenen. Maar als je opeens een puntbelasting op jouw muur zet kan die ook sneuvelen.

R Wolters zei:
Kees 9379262 zei:

Vroeger gebeurden dan ook veel meer bedrijfsongevallen dan tegenwoordig. En een gemetselde muur kan je niet vergelijken met losse stenen. Maar als je opeens een puntbelasting op jouw muur zet kan die ook sneuvelen.
Rustig aan mensen, ik leef nog ! :)

Terug
Bovenaan