Pk verlies na nieuwe distributie

A

Anoniem

Guest
Ik heb een Mitsubishi Space Wagon 2.4 GDI aut uit 2003 met 175.000

Ik heb na constateren vab storingscode P0011 de distributie...alle spanrollen waterpomp en andere snaren laten vervangen. Nu blijkt de motor toch pk verlies te yebben. Distributie door twee andere garage s laten checken maar alles staat perfect op tijd. De motor klinkt ook boven de 3200 toeren en bij kickdown emorm hol...resoneert ofzo...... De motor klinkt en draait verder prima.maar tóch klopt dit niet. Herkent iemand dit probleem. Zou het 30 min. loskoppelen van de accupolen een oplossing geven? De motor moet zich weer na aankoppelen ingelezen worden? Zit nu in Oostenrijk.....wat is wijsheid.

Wat ik zo snel op internet vind heeft die foutcode te maken met de VVT

Neem aan dat je olie op peil is?
Dan zou de valve timing control een storing kunnen hebben

Een bezoekje aan een Oosternrijkse Mitsubishi dealer misschien om monteur naar de klacht te laten kijken voor de terugreis ?

Mitsubishi’s van die jaren kunnen heel gek gaan doen als de stroom er af is geweest en ze niet opnieuw ingeleerd zijn.

Het is eenvoudig zelf te doen:
https://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=9759.0

idd foutcode voor VVT en als dat niet (goed) functioneert heb je er vooral boven een bepaald toerental last van. Maar het kan ook de andere kant op werken zoals bijvoorbeeld slecht starten en moeilijk stationair lopen.

Dit los je niet op met een nieuwe riem en spanrollen. Daarnaast kun je het erger maken, als de nokkenassen niet in de juiste positie lagen bij demontage. Bij vvt kan de nokkenas een aantal graden verdraaien terwijl de riem op dezelfde plek blijft. Dus staat alles netjes op tijd qua riem en heb je toch een probleem doordat het eigenlijk niet op tijd staat.
Of, doordat je het juist weer goed stelt, wordt het aanwezige probleem verergerd omdat alles weer naar fabrieksafstelling staat en niet naar een compromis dat zich in de tussentijd heeft ontwikkeld waardoor het probleem minder aanwezig is.
Meestal heb je een defecte sensor of een defect ventiel van de VVT. En dat lijkt me hier ook de meest voordehandliggende oorzaak.

Zijn het luchtfilterhuis en alle slagen op het inlaatspruitstuk goed en op de juiste plek gemonteerd?

Terug
Bovenaan