Piepende nieuwe remmen

Tim33

Net ingestapt
Hoi alle!

Ik heb sinds begin februari voor nieuwe remschijven + blokken. In remmen is goed gedaan en we zijn vervolgens ruim 3000+ kilometer verder. Remmen werken ook goed! Ik irriteer mij alleen aan een piepend geluid sinds dag 1. Lijkt iets afgenomen dan in het begin, maar het is nog zeker aanwezig. Het is alleen bij de remmen aan ''tippen'' Dus zeg maar bovenin als je t pedaal intrapt. Zodra je hem verder intrapt is t weg en bij hard remmen of voor een ingreep ook. Overigens remmen ze dus wel goed!

Nu heb ik hem 2x goed afgespoten voor vuil, maar helaas.

Iemand anders die dit ook heeft gehad of de oplossing weet?

GR! Tim.

De oplossing is regelmatig even stevig remmen, indien de verkeerssituatie dit toelaat. Indien de remmen langdurig weinig belast worden, kan het frictie materiaal glashard worden, wat zich kan vertalen in krijsend gepiep.

Dank voor de reactie. Ik ga het proberen! Bij in remmen uiteraard wel gedaan, maar sinds dien een enkele keer hard geremd. Nog geen gekke dingen voorgekomen. Ik zal zelf idd als t verkeer toe laat komende periode even wat harder remmen. Wordt vervolgd..

Anders terug gaan naar garage.

heb ook het idee dat sommige remblokmerken er meer last van hebben dan andere. Heb het ook wel eens gehad; iets schuine kantjes aan gemaakt en het was weg. was wel een goedkoper onbekender merk.

sindsdien koop ik uitsluitend wat duurdere merk remblokken (geen idee of het daar aan lag) maar sindsdien ook nooit meer een probleem daar mee gehad.

Terug
Bovenaan